سولفات آلومینیوم
کاربرد سولفات آلومینیوم بعنوان بستر مرغداری و پرورش طیور
2024-03-14
آهک زنده میکرونیزه, پودر آهک زنده, micronized lime, آهک پودری, پودر آهک میکرونیزه,
آهک زنده میکرونیزه
2024-03-21

آشنایی با پودر سنگ

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
پودر سنگ, خاک سنگ,

Rock flour

پودر سنگ را به سادگی می توان سنگ پودر شده نامید. ولی در واقع تعریف پودر سنگ فراتر از این تعریف است. پودر سنگ دارای تمامی ویژگی ها ، عملکردها و مشخصات سنگ هایی است که کوبش شده اند. پودر سنگ می تواند در برگیرنده رنگ ، استحکام و حتی فواید درمانی سنگ های موجود در طبیعت باشد با این تفاوت که به دلیل ریز بودن ذرات ، کاربرد و موارد مصرف آن بسیار فراتر از سنگ اولیه بوده و می توان از این محصول به منظور های متعدد استفاده نمود.

پودر سنگ برای ساخت سر پناه

پودر سنگ یا خاک سنگ به میزان بسیار زیادی در ساخت و ساز استفاده می شود. انواع پودر سنگ و بویژه پودر سنگ آهک و کربنات کلسیم به دلیل قیمت ارزان و مشخصات قابل توجه ، کاربرد گسترده ای در امور ساختمانی و راه سازی دارد. ترکیب آن با دیگر مصالح ساختمانی برای تولید ملات کاربرد داشته و همچنین بعد از مدت زمانی به سختی و محکمی سنگ اولیه می شود. برخی انواع پودر سنگ مانند پودر سنگ جوشقان و پودر سنگ الیگودرز هم چون خیلی سفید و درخشان هستند ، برای ساخت نمای ساختمان ها مصرف می گردد.

کاربرد پودر سنگ به عنوان ماده ای معدنی در صنایع شیمیایی

با وجود اینکه پودر سنگ از فراورده های معدنی تولید می شود ، ولی ماده بسیار مهمی در صنایع شیمیایی است. مواد مهمی نظیر ترکیبات کلسیم دار ، رنگ ها ، رزین ها و … را با استفاده از پودر خاک سنگ تولید می کنند. همچنین پودر سنگ در صنعت ذوب آهن و تولید فولاد که مهم ترین دستاورد تاریخ بشر نیز محسوب می شود کاربرد دارد. برای تولید فولاد با خلوص بالا و رفع ناخالصی های آن ، از انواع پودر سنگ نظیر پودر سنگ آهک و پودر سنگ بنتونیت استفاده می نمایند.

بهداشت و سلامت با پودر سنگ

برخی انواع پودر سنگ دارای خواص میکروب کشی هستند. این مواد با نام مردار سنگ یا پودر سنگ مرداب یا پودر سنگ نقره معروف هستند و معمولا عطاری ها آن را عرضه می کنند. خیلی از افراد از این خاک سنگ برای رفع بوی عرق بدن و پای خود استفاده می کنند که البته به دلیل خاصیت میکروب کشی ، قادر به انجام این کار است.

اما نکته مهمی نیز در مورد این ماده وجود دارد که باید به آن اشاره نمود. طبق تحقیقات انجام شده ، پودر سنگ مرداب دارای ترکیبات جیوه است که بسیار برای سلامت انسان زیان بار می باشد بنابراین امروزه توصیه بر عدم استفاده از این ماده به جهت رفع بوی عرق است.

چرا پودر سنگ

با توجه به مواردی که گفته شد ، پودر خاک سنگ دارای مزایا و کاربرد های بسیار زیادی در صنایع فراوان است. از طرفی این ماده خیلی ارزان قیمت تر از اکثر مواد اولیه می باشد که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین مصرف آن می تواند به کاهش هزینه های تولید کمک کند. مورد دیگر این که پودر سنگ دارای خواص سنگ کوبش شده است که از آن جمله می توان به استحکام اشاره نمود و این امر در ساخت و ساز ، تولید قالب های ریخته گری فلزات و … کاربرد زیادی دارد.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *