سولفات آهن برای پسته
سولفات آهن برای پسته
2021-07-18
اکسید کلسیم
اکسید کلسیم
2021-08-01

اسید هیومیک پودری

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (3 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
اسید هیومیک پودری

اسید هیومیک پودری

اسید هیومیک پودری اصل و با کیفیت باید به راحتی در آب حل شود و کنستانتره هیومیک تولید کند. محلول تهیه شده از هیومیک اسید پودری با تمامی کود های مایع و ریزمغذی های کشاورزی سازگار است. اسید هیومیک مواد مغذی را به صورت کلاته در گیاهان جذب می کند و موجب افزایش حاصلخیزی خاک می شود.

مواد هیومیکی به صورت ترکیبات هوموس نظیر لئوناردیت (نوعی ذغال سنگ حاوی لیگنیت) در خاک وجود دارد اما یا خلوص پایینی دارند یا قابل جذب نیستند. اما اسید هیومیک پودری استخراج شده برای گیاهان کاملا قابل جذب بوده و از غلظت هیومیکی بسیار بالایی برخوردار است. مواد هیومیکی طبیعی امکان جذب اندکی توسط گیاهان دارند اما در صورتی که این مواد را بوسیله ترکیبات شیمیایی خاصی مثل هیدروکسید پتاسیم و سود مایع (هیدروکسید سدیم) استخراج کنیم ، کاملا قابل جذب می شوند. استخراج هیومیک اسید سبب می شود که مواد مضری مثل خاکستر و فلزات سنگین نظیر سرب ، جیوه و آرسنیک که در لئوناردیت وجود دارد ، جداسازی شده و همچنین مواد آلی موجود در کود ، غلیظ تر و خالص تر گردد. تاثیر گذاری اسید هیومیک استخراج شده حدودا ۱۰۰ برابر بیشتر از لئوناردیت و مواد هیومیکی طبیعی است.

 

اسید هیومیک پودری بهتر است یا مایع

اسید هیومیک در ابتدا به صورت مایع تولید می شود ولی به منظور افزایش غلظت ، حمل و نقل مقرون به صرفه و افزایش مدت زمان نگهداری ، مایعات موجود در آن را با استفاده از تکنولوژی اسپری درایر خشک می کنیم. اسید هیومیک پودری همان مزایای هیومیک اسید مایع را دارد و به راحتی توسط گیاهان قابل جذب است. مزیت هیومیک اسید جامد این است که می توان از آن در ترکیب کود های خشک استفاده نمود و یا اینکه به راحتی آن را چالکود کرد تا به تدریج توسط گیاهان جذب شود.

 

مزایا و خواص

هیومیک اسید پودری محرک خاک و انتقال دهنده مواد غذایی به گیاهان می باشد. مواد مورد نیاز گیاهان به مولکول هیومیک اسید متصل شده و با تبدیل شدن به اشکال قابل جذب از طریق ریشه ، جذب گیاه می شوند. این ماده قادر است فعالیت متابولیسم گیاهان را افزایش دهد و موجب تجریک عملکرد های زیستی خاک گردد.

هیومیک اسید توان گیاهان و درختان را در استفاده از مواد مغذی بهبود می بخشد و در نتیجه نیاز به مصرف کود را کاهش می دهد. این عامل برای کشاورزان به صرفه است زیرا نیاز به خرید کود کشاورزی (بخصوص کود ازته) کمتری دارند. همچنین عوارض و زیان های ناشی از مصرف کود های شیمیایی هم کاهش پیدا می کند.

هیومیک اسید پودری

زمان و نحوه مصرف کود هیومیک اسید پودری

زمان و مقدار مصرف

زمان مصرف کود اسید هیومیک می تواند در تمام طول کشت محصول باشد اما توصیه می شود که آن را در اواخر زمستان یا اوایل بهار مصرف کنید. همچنین بهتر است برای تکمیل سیکل تقویت خاک ، حداقل دو نوبت در سال استفاده شود که نوبت دوم در پاییز خواهد بود. برای نتیجه گیری بهتر ، پیش از مصرف کود آلی هیومیک اسید ، یک بار آزمون خاک را انجام دهید تا سطح مواد ضروری و ریزمغذی های خاک و نیازهایی که برای اصلاح وجود دارد مشخص گردد. میزان مصرف کود اسید هیومیک پودری بستگی به شرایط خاک ، نوع گیاهان و درختان کشت شده و میزان کمبود های خاک دارد.

نحوه مصرف

مقدار مورد نیاز هیومیک اسید پودری را در داخل یک ظرف با آب مخلوط نمایید و به خوبی به هم بزنید. سپس محلول هیومیک را با مقدار بیشتری از آب رقیق کنید. برای این کار ، ابتدا ظرف را با آب پر کنید و سپس محلول را به آن بیافزایید. این فرایند برای بهتر حل شدن هیومیک اسید است. پس از رقیق کردن می توانید سموم دفع آفات و یا کود های مکمل را هم به آن اضافه نمایید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت اینکه سمومی که بر پایه کربنات هستند را با اسید هیومیک مخلوط نکنید زیرا اثر بخشی آن را کاهش می دهد. همچنین از مخلوط کردن آن با کود های نیترات کلسیم ، سولفات روی و اسید فسفریک یا سایر محصولاتی که pH کمتر از ۶٫۵ دارند بپرهیزید.

 

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *