پودر سنگ, فروش پودر سنگ, فروش پودر سنگ قم, فروش پودر سنگ جوشقان, فروش پودر سنگ ساوه, فروش پودر سنگ کیسه,
فروش پودر سنگ
2024-02-22
دولومیت, سنگ آهک دولومیتی,
سنگ آهک دولومیتی
2024-02-29

تولید کنندگان سود مایع

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

تولید کنندگان سود مایع در ایران و جهان

سود سوز آور یا کاستیک سودا یک ماده شیمیایی پر کاربرد و با اهمیت در جهان صنعت است. تولید سود مایع به حدی در بخش صنعت اهمیت دارد که می توان یکی از فاکتور های صنعتی بودن کشور های مختلف را ، میزان تولید کاستیک سودا در آن ها دانست. هر ساله میلیون ها تن سود مایع و کاستیک سودا جامد در جهان تولید می شود که بخش اعظم آن مربوط به کشور های پیشرفته صنعتی نظیر آمریکا ، چین و کشور های اروپایی است. تولید کنندگان سود مایع بسیار عظیمی همچون داو ، پی پی جی ، یوروکلر و … در جهان وجود دارند که به میزان زیاد اقدام به تولید کاستیک سودا می نماید.

تولید سود مایع در ایران نیز انجام می شود. تولید کنندگان سود مایع در ایران علاوه بر تامین نیاز داخلی ، اقدام به صدور این محصول به کشور های همسایه هم می نمایند. با این حال میزان نیاز داخلی به کاستیک سودا بیش از تولید آن است. به عبارت دیگر عرضه سود سوز آور کمتر از میزان تقاضا می باشد در نتیجه بخش بزرگی از تولید سود مایع در ایران از طریق بورس کالا به خریداران عرضه می گردد تا صرفا صنایعی که دارای مجوز استفاده از آن هستند قادر به خریداری این محصول باشند.

بزرگترین تولید کننده کاستیک سودا در ایران

تولید کنندگان سود مایع کوچک و بزرگ در ایران اقدام به تولید این محصول می نمایند. در این میان بزرگ ترین تولید کننده سود مایع ، پتروشیمی اروند می باشد. سود مایع پتروشیمی اروند (سود مایع بندر امام) در حدود ۸۰ درصد نیاز داخلی کشور به این محصول را فراهم می کند. پتروشیمی بندر امام یک مجموعه بسیار عظیم در جنوب کشور است که سالیان حجم بسیار زیادی کاستیک سودا و دیگر محصولات پر کاربرد شیمیایی را تولید می نماید. البته این مجموعه با مدیریت دولتی اداره شده و سود مایع تولید شده در آن از طریق بورس کالا به خریداران عرضه می شود.

روند فروش سود مایع پتروشیمی های دولتی در ایران از طریق حواله بورسی است. به این صورت که مصرف کنندگان بر اساس میزان تولید محصولات خود ، سهمیه سود مایع مشخصی را از طریق حواله بورسی دریافت می نمایند. اما چنانچه نیاز به مقدار بیشتری کاستیک سودا داشته باشند ، باید آن را از طریق بازار آزاد تهیه نمایند. مسلما خرید سود مایع از بورس برای مصرف کنندگانی که دارای حواله نیستند امکان پذیر نخواهد بود و باید کاستیک سودا مورد نیاز خود را از دارندگان این حواله ها تهیه نمایند.

نیکان تولید یکی از بزرگترین عرضه کنندگان سود مایع و کاستیک سودا جامد در کشور می باشد که سالیانه صدها تن سود مایع را برای مصرف صنایع مختلف ارسال می نماید. در صورت نیاز به خرید سود مایع ۵۰ درصد با ما تماس حاصل نمایید.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *