زاج سبز
زاج سبز
2023-06-29
کربنات کلسیم میکرونیزه, پودر کربنات کلسیم, کربنات کلسیم پودری, کربنات کلسیم مش 200, کربنات کلسیم 800, کربنات کلسیم مش 1500, کربنات کلسیم مش 2500,
پودر کربنات کلسیم میکرونیزه
2023-07-06

سولفات آلومینیوم در کشاورزی

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 3,00 از 5)
Loading...
سولفات آلومینیوم در کشاورزی

Aluminium sulfate in agriculture

سولفات آلومینیوم در کشاورزی به چه منظوری استفاده می شود؟

شاید تعجب کنید با وجود اینکه آلومینیوم یکی از مواد مغذی مورد مصرف گیاهان نیست ، با این حال چرا از سولفات آلومینیوم در کشاورزی استفاده می شود؟ و اینکه آیا سولفات الومینیوم در تقویت تمامی گیاهان نقش دارد یا فقط گیاهان خاصی در این مجموعه قرار می گیرند؟ برای آگاهی از این مطالب با سایت نیکان همراه باشید.

سولفات آلومینیوم اصولا یک کود کشاورزی محسوب نمی شود بلکه نقش ماده کمکی را دارد. آلوم به عنوان یک تقویت کننده یا محرک رشد کاربرد گیاهان ندارد بلکه وجود یون سولفات در آن ، نقش مفیدی در کاهش پی اچ خاک دارد. همچنین روش مصرف آلوم و گیاهان هدف ، با دیگر کود های شیمیایی متفاوت است. از سولفات آلومینیوم بیشتر برای تقویت گیاهان و درخچه های زینتی همچون آزالیا ، کاملیا ، زغال اخته آبی و … استفاده می شود.

بزرگ ترین مشکل گیاهان که سبب کاهش رشد و زیبایی آن ها می شود ، کمبود مواد مغذی در خاک نیست بلکه وجود کربنات کلسیم آزاد در خاک است. این عامل را به صورت ساده و محاوره ، آهکی بودن خاک می نامند که نتیجه آن ، از دسترس خارج شدن یون های ریزمغدی و کاهش جذب آن ها توسط ریشه است. درمان وجود کربنات کلسیم آزاد ، استفاده از ترکیبات سولفور نظیر اسید سولفوریک ، گوگرد فراوری شده و یا سولفات ها است. نقش سولفات آلومینیوم در کشاورزی هم دقیقا به همین دلیل است اما در برخی موارد به دلیل سمیتی که دارد ، از آن برای بعضی از گیاهان استفاده می کند.

روش مصرف سولفات آلومینیوم در کشاورزی

اولا نباید سولفات آلومینیوم را به صورت محلول پاشی بر روی برگ ها و گل ها استفاده نمود زیرا باعث سوختگی و خرابی گیاهان حساس می شود. همچنین مقدار مصرف آن هم بستگی به نوع و کمبود های خاک گلدان دارد ولی به صورت کلی میزان مصرف سولفات آلومینیوم بر اساس ارتفاع و قطر درختان و درختچه ها تعیین می گردد.

در استفاده از سولفات آلومینیوم در کشاورزی باید برخی موارد ایمنی را نیز رعایت نمود. اولا قبل از مصرف آن در گلدان ها و برای گیاهان خود حتما با یک شخص متخصص مشورت کنید زیرا ممکن است مشکل خاک ، آهکی بودن آن نباشد و همین امر موجب خرابی گیاه شود. ثانیا سولفات آلومینیوم یک ماده شیمیایی سمی است و به دلیل وجود ترکیبات سولفاته می تواند سبب تحریکات پوستی شود.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *