بواسیر چیست
وازلین برای درمان بواسیر
2021-11-21
شیشه از چه چیزی ساخته میشود
شیشه از چه چیزی و چگونه ساخته میشود
2021-12-19

سولفات آلومینیوم پودری

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
سولفات آلومینیوم پودری

پودر سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم پودری چیست

سولفات آلومینیوم پودری یا پودر سولفات آلومینیوم یک ماده شیمیایی منعقد کننده اولیه بسیار موثر و با کارایی بالا و تولید شده از واکنش ترکیبات آلومینیوم با اسید سولفوریک است. سولفات آلومینیوم پودری یک جامد یا پودر کریستالی بی بو و سفید است که در ابتدا به صورت مایع تولید می شود. برای تولید آن از روش افزودن هیدروکسید آلومینیوم به اسید سولفوریک استفاده می نماییم. پودر سولفات آلومینیوم دارای مزیت های بیشتری نسبت به سولفات آلومینیوم مایع است از جمله اینکه خلوص بالاتری دارد و همچنین بسته بندی ، حمل و نگهداری آن آسان تر می باشد.

اصولا سولفات آلومینیم جامد به اشکال مختلفی از جمله پودری ، عدسی و کلوخه قابل تولید است و کاربرد اصلی آن برای تصفیه طیف وسیعی از فاضلاب ها و پساب های تجاری، شهری و صنعتی فرموله شده است.

ویژگی های سولفات آلومینیم پودری

وضعیت ظاهریجامد پودری و سفید رنگ
فرمول شیمیاییAl2(SO4)3
وزن مخصوص۳۴۲٫۱۵ گرم بر مول
انحلال پذیری در آب۳۱۲ – ۸۹۰ گرم در لیتر

 

سولفات آلومینیوم پودری ماده ای محلول در آب است و انحلال پذیری آن با افزایش دمای آب ، افزایش می یابد. این ماده یک منعقد کننده موثر و غیر سمی می باشد که برای تصفیه پساب های صنعتی از جمله فاضلاب های صنایع غذایی، لبنیات، نفت، نساجی و صنایع شیمیایی مناسب است. پودر سولفات آلومینیوم در کنار ترکیبات دیگری نظیر آهک هیدراته و پلی آلومینیوم کلراید ، نقش مهمی در صنایع تصفیه آب و فاضلاب دارد. سولفات آلومینیوم که برخی آن را با نام زاج سفید می شناسند (در حالی که این دو ماده با هم تفاوت دارند) از طریق خنثی سازی بار منفی مواد معلق و شناور در آب که موجب کدری و آلودگی آب شده اند عمل می کند تا لخته های فشرده ای را تشکیل دهد که برای حذف آسان توسط فرآیندهای ته نشین سازی یا شناورسازی مناسب است و عملکرد آن به صورت تولید لجن قابل برداشت می باشد.

 

کاربرد ها و موارد مصرف 

سولفات آلومینیوم پودری در طیف بسیار گسترده ای از کاربرد ها بکار می رود. این ترکیب در صنایع غذائی ، پرورش دام و طیور ، تولید دارو و واکسن ، کشاورزی ، تولید محصولات شیمیایی ، چاپ و رنگرزی و خنثی سازی قلیا ها استفاده می شود.

کاربرد اصلی پودر سولفات آلومینیم در صنعت تصفیه آب و فاضلاب است. این ماده می تواند تا ۹۹ درصد آلودگی های معلق در آب را جداسازی کند. مواد مختلفی نظیر خاک رس ، مواد آلی ، شن و ماسه ، ذرات شیمیایی و … در آب وجود دارد که موجب کدری و بوی بد آب می شود و آب را غیر قابل مصرف می کند. کاربرد سولفات آلومینیوم به عنوان یک ماده منعقد کننده این است که به صورت یک تور ، این مواد را به دام می اندازد و پس از تشکیل یک توده‌ی ژله ای ، به دلیل وزن زیاد در آب ته نشین می شود. این ویژگی آلومینیوم سولفات سبب شده تا از آن برای تصفیه آب آشامیدنی ، آب استخر های شنا و پساب کارخانجات و اماکن صنعتی استفاده شود.

 

فروش سولفات آلومینیوم پودری

کارخانه نیکان تولید بزرگترین تولید کننده پودر سولفات آلومینیوم ۱۷ درصد با کیفیت فوق العاده بالا و صادراتی می باشد. کیفیت بالای محصولات این مجموعه سبب شده تا بخش زیادی از آن به کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکمنستان صادر شود. برای خرید سولفات آلومینیم پودری در بسته بندی های مختلف و کیفیت و قیمت مناسب با بخش بازرگانی نیکان تولید تماس حاصل نمایید.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *