کاربرد پودر سنگ در تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک

کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا
کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا
2023-09-21
سولفات آهن, فروس سولفات, سولفات آهن 2,
سولفات آهن با فلز آهن چه تفاوتی دارد؟
2023-09-28

کاربرد پودر سنگ در تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
پودر سنگ در تولید سنگ مصنوعی

artificial stone

پودر سنگ در تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک چه کاربردی دارد؟

سنگ های مصنوعی و آنتیک به سنگ هایی اطلاق می شود که به صورت طبیعی در معادن وجود نداشته بلکه به شکل دست ساز تولید می گردد. استفاده از سنگ مصنوعی ، علاوه بر اینکه به کاهش استخراج سنگ از طبیعت کمک می نماید ، همچنین از زیبایی و طرح بندی خاصی برخوردار بوده و حتی می توان طرح های آن را به میل خود ایجاد نمود.

پودر سنگ مورد نیاز چگونه تهیه می شود؟

برای تولید سنگ مصنوعی یا سنگ آنتیک از پودر سنگ و سنگ های خورد شده استفاده می شود. این شکسته سنگ ها به روش های مختلفی تامین می گردد. اولا امکان تولید پودر سنگ در کارخانجات سنگ کوبی وجود دارد. از طرفی در هنگام استخراج سنگ های مختلف نظیر سنگ مرمر و تراورتن و … حجم زیادی از سنگ ها دچار شکستگی می شود و به صورت پودر سنگ لاشه یا ریگ و باطله باقی می ماند. کارخانجات سنگ بری هم مقدار زیادی پودر سنگ تولید می کنند.

با وجود اینکه از انواع مختلف این پودر سنگ و باطله ها می تواند برای تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک استفاده نمود ، با این حال پودر سنگ تولید شده در کارخانجات سنگ کوبی گزینه بهتری هستند زیرا دارای دانه بندی قابل تنظیم می باشند. همچنین حجم بسیار زیادی از سنگ های استخراج شدن جهت برش و صیقل کاری از بین می رود که می توان آن را به صورت پودر سنگ یا ضایعات سنگی برای تولید سنگ مصنوعی استفاده نمود. این میزان ضایعات ، طبق براورد ها در حدود ۵۰ درصد کل سنگ های استخراج شده است.

چگونگی تولید سنگ مصنوعی از پودر سنگ و ضایعات

به منظور تولید سنگ آنتیک ، انواع پودر سنگ و باطله و ضایعات سنگ را که می تواند از نوع سنگ آهک ، تراورتن ، مرمر و … باشد ، در قالب هایی ریخته و سپس با استفاده از چسب ها و رزین های خاصی آن ها را به صورت دلخواه قالب گیری می کنند. نوع سنگ باطله و پودر سنگ مصرفی ، رنگ ، طرح و چینش آن کاملا دلخواه و بستگی به خواست بازار انتخاب می شود. 

سنگ مصنوعی و آنتیک تولید شده از پودر سنگ و ضایعات سنگ ، علاوه بر اینکه زیبایی چشم نوازی دارد ، بسیار صاف ، صیقلی ، بدون رگه و شکستگی و دارای طرح های دلخواه می باشد. سنگ مصنوعی به دلیل اینکه از سنگ های دور ریز و کم ارزش تهیه می شود ، دارای قیمت مناسب تری هم بوده و می توان آن را در اشکال مختلفی تهیه نمود. وجود پودر سنگ به همراه رزین ها و چسب های گوناگون نظیر چسب اورتومتالیک در سنگ آنتیک سبب شده تا در مقابل فشار های محیطی همچون آتش ، فشار مکانیکی ، یخ زدگی ، خراشیدگی و … مقاومت بیشتری نسبت به سنگ طبیعی داشته باشد. برای تهیه سنگ مصنوعی می توان از پودر سنگ آهک ، تراورتن ، مرمر ، دولومیت ، شن و ماسه و دیگر سنگ استفاده نمود.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *