کود سولفات آهن برای گوجه فرنگی

تشخیص سیمان سفید از پودر سنگ
تشخیص سیمان سفید از پودر سنگ | پودر سنگ و سیمان سفید چه تفاوتی دارند
2022-01-12
بنتونیت
2023-03-09

کود سولفات آهن برای گوجه فرنگی

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
سولفات آهن برای گوجه فرنگی

کود سولفات آهن برای گوجه فرنگی

اهمیت کود سولفات آهن در کاشت گوجه فرنگی

عنصر آهن یکی از ریزمغذی های مهم برای گیاهان و رشد محصولات کشاورزی است. کمبود آهن که به دلایل مختلف از جمله فقر خاک ، آهکی بودن زمین ، دمای هوا و یا شسته شدن خاک ایجاد می گردد و می تواند سبب بروز بیماری کلروز شود. همه محصولات زراعی از جمله گوجه فرنگی ، علاوه به عناصر ضروری NPK یعنی نیتروژن ، پتاسیم و فسفر به ریز مغذی ها هم نیاز دارند بنابراین در صورت کمبود آهن یا مشکلات خاکی و محیطی ، استفاده از کود سولفات آهن برای گوجه فرنگی را باید در نظر داشت.

وجود آهن برای تولید کلروفیل در برگ ها و انجام فرایند فتوسنتز به منظور دریافت انرژی خورشید ضروری است. همچنین بسیاری از آنزیم های حیاتی گیاه گوجه فرنگی هم برای فعالیت به آهن نیاز دارند. با وجود اینکه آهن فراوان ترین ماده موجود در خاک است اما عوامل مختلفی از جمله استفاده بیش از حد از کود های حاوی منگنز ، آهکی بودن خاک کشاورزی (یعنی وجود مقادیر زیاد کربنات کلسیم در خاک که باعث افزایش پی اچ خاک می گردد) و یا خشکی و کم آبی زمین کشت گوجه فرنگی سبب می شود که این محصول قادر به جذب مقدار مناسب آهن نباشد.

علائم کمبود آهن در گوجه فرنگی و راه درمان آن

بیماری کلروز که در اثر کمبود آهن در گیاهان ایجاد می شود دارای یک نشانه‎‌ی بسیار مشخص است. در اثر کمبود آهن ، برگ های گیاه ، بخصوص برگ های جوان شروع به زرد شدن می کنند. این زردی ابتدا در میان رگبرگ بوجود می آید. اگر اقدامی برای درمان گیاه انجام نشود ، زردی کم کم به برگ های قدیمی تر سرایت کرده و شروع به ریختن می کنند. بهترین درمان برای کمبود آهن ، استفاده از کود کلات آهن یا کود سولفات آهن کشاورزی برای گوجه فرنگی است. این کود ها حاوی مقادیر قابل توجهی آهن قابل جذب برای گیاهان هستند یعنی گیاه قادر است ، آهن موجود در آنها را بر خلاف اهن موجود در خاک ، به خوبی جذب و مصرف نماید.

نحوه مصرف کود سولفات آهن برای گوجه فرنگی

محصول گوجه فرنگی دارای انواع گوناگونی است و در شرایط متفاوتی به صورت بوته ای یا گلخانه ای می توان آن را پرورش داد. فارغ از روش کشت گوجه فرنگی ، این گیاه نیازمند مقدار کافی آهن است. کود سولفات آهن برای گوجه فرنگی بخوبی قابل جذب است اما این کود پس از مدتی از دسترس گیاه خارج می شود. بهترین نحوه مصرف کود سولفات آهن به این صورت است که از کود آلی یا کود حیوانی به همراه آن استفاده شود زیرا این کود ها حاوی کلات طبیعی هستند و می توانند آهن را در خاصیت تثبیت کنند. وجود کلات به همراه کود ، خواص زیادی از جمله بهبود تهویه خاک ، تقویت ریشه گیاه و خنثی سازی آهک موجود در خاک دارد.

همچنین می توان کود سولفات آهن را به صورت محلول پاشی بر روی برگ ها هم استفاده نمود. اما باید توجه داشت که بدلیل خاصیت اسیدی این محصول ، زمانی که گیاه جوانه زده یا شکوفه دارد ، موقع مناسبی برای مصرف نیست چون می تواند سبب سوختن گیاه شود.

فروش کود سولفات آهن برای گوجه فرنگی

کارخانه تولید سولفات آهن نیکان تولید ، بزرگترین تولید کننده سولفات آهن ۲ ظرفیتی ۷ آبه ، معروف به سولفات آهن آبدار کریستالی می باشد. محصولات این مجموعه برای مصرف در صنایع مختلفی از جمله در کشاورزی ، تصفیه آب و فاضلاب ، پرورش دام و طیور ، آبکاری فلزات ، صنعت روی و بسیاری مشاغل دیگر کاربرد دارد. برای خرید سولفات آهن با کیفیت ممتاز و قیمت استثنائی ، با بخش بازرگانی مجموعه نیکان تولید تماس حاصل نمایید.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *