آهک ضدعفونی
آهک ضدعفونی
2021-06-24
سولفات آهن برای پسته
سولفات آهن برای پسته
2021-07-18

آهک برای حشرات

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (3 رای, میانگین: 2,67 از 5)
Loading...
آهک برای حشرات

آهک برای حشرات موذی

مصرف آهک برای حشرات

آهک برای حشرات مانند یک سم دفع آفات نقش دارد. آهک یک ضدعفونی کننده و آفت کش ارگانیک و غیر سمی است که می توان آن را در خانه ، باغات و زمین های کشاورزی و مکان های عمومی استفاده نمود. پودر آهک برای حشرات ، آفات و خزندان عملکرد بسیار خوبی دارد و بسیاری از افراد آن را در خانه خود استفاده می کنند چون مثل سموم شیمیایی ، سمی و خطرناک برای سلامت انسان نیست. بر اساس تحقیات محققان امریکایی که در کنفرانس سالیانه کشاورزی پایدار ویرجینیا ارائه دادند ، اعلام شد که آهک برای حشرات موذی خانگی و آفات نباتی مانند شته ، سوسک ، مورچه و کرم های میوه مانند یک سم ضد حشرات عمل می کند.

آهک ضد حشرات از ماده ای معدنی به نام سنگ آهک گرفته می شود که خاصیت قلیایی قوی دارد و یک ماده ضدعفونی کننده رایج است. وجود آهک می تواند محیط را برای حشرات و خزندگان غیر قابل زیست کند اما تاثیر سوء بر سلامت افراد ندارد. آهک برای جلوگیری از ورود حشرات موذی مثل مورچه ، سوسک ، موریانه ، عنکبوت و … به خانه استفاده می شود ولی باید از نوع مناسبی استفاده نمود که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

 

چه نوع آهکی مناسب است

برای جلوگیری از ورود حشرات به خانه و افت کشی باغات و مزارع ، باید از آهک پودری استفاده شود. برای این منظور می توانیم از پودر سنگ آهک خام (که نوعی کربنات کلسیم محسوب می شود) و یا آهک هیدراته استفاده نماییم. پودر سنگ آهک از سنگ آهک خام تولید می شود و برای این منظور ، آن را داخل دستگاه های سنگ شکن می ریزند تا به ذرات بسیار ریز و آرد مانند تبدیل شود.

آهک هیدراته یکی از فراورده های سنگ آهک است که فرایند های شیمیایی خاصی روی آن صورت گرفته است. آهک هیدراته یک پودر سفید رنگ با بویی شبیه به خاک است که اگر در معرض آب و رطوبت هم قرار گیرد ، مشکل خاصی ایجاد نشده و در آب حل نمی شود. حتی اگر این ماده وارد جریان آب شود ،مشکل زیست محیطی یا مخاطراتی برای انسان ندارد و حتی می تواند آب را ضدعفونی کند.

دفع حشرات گلدان های خانگی ، باغچه ها و باغات با استفاده از آهک امکان پذیر است. آهک سبب دور کردن حشرات خزنده و پرنده می شود. برای استفاده جهت گیاهان و خاک های کشاورزی بهتر است آهک را با خاکستر مخلوط نمایید تا به خاک آسیب وارد نکند. روش کار به این صورت است که پودر آهک را به صورت یک دایره در اطراف گیاه بریزید و یا آب آهک را بر روی گیاهان ، بخصوص برای دفع آفات انگور ، بر روی برگ و ساقه اسپری کنید. آهک ریخته شده در اطراف گیاه سبب دور کردن و دفع حشرات موذی مثل کرم ها ، سوسک های ساقه خوار ، موجودات برگ خوار و خزندگان می شود.

آهک برای حشرات موذی خانگی

برای این منظور هم می توان از پودر سنگ آهک خام و هم از پودر آهک هیدراته استفاده نمایید. این پودر را در مسیر حرکت حشرات ، ورودی های منزل و کناره دیوار ها بریزید تا از شر سوسک ، مورچه و موریانه در خانه خلاص شوید. با وجود اینکه آهک ماده چندان خطرناکی نیست اما آن را دور از دسترس کودکان استفاده نمایید.

دفع حشرات و جانوران باغ ها

پودر پاشی آهک یکی از روش های دفع آفات نباتی است. آهک پاشی می تواند از گیاهان در مقابل هجوم مگس سفید ، کنه ، شته ، کرم حشرات و عنکبوت محافظت نماید.  برای این کار می توان پودر آهک را با استفاده از دستگاه پودر پاش استفاده نمود. یا اینکه آهک را در آب حل کرده و آب آهک رقیق را بر روی برگ و ساقه گیاهان اسپری کنید. توجه داشته باشید که آهک برای رشد گیاهان زیان آور است بنابراین پیش از انجام این کار ، با یک شخص متخصص مشورت نمایید.

آهک برای از بین بردن جوندگان مثل موش هم موثر است. آهک پاشی برای جانوران باید در محل تجمع آن ها در اطراف منزل یا باغات میوه انجام شود. استفاده از آهک برای حشرات و جانواران موذی یک روش ارگانیک و ارزان قیمت است که آسیبی هم محیط زیست وارد نمی کند.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *