آهک زنده,
کاربرد آهک زنده (اکسید کلسیم) در صنایع لاستیک سازی
2024-02-01
سولفات آلومینیوم, تولید سولفات آلومینیوم, تولید کننده سولفات آلومینیوم, تولیدکنندگان سولفات آلومینیوم,
کارخانه تولید سولفات آلومینیوم
2024-02-08

بازار جهانی بنتونیت

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
بنتونیت, فروش بنتونیت, تولید بنتونیت,

bentonite

بازار جهانی بنتونیت تحت تاثیر عوامل مختلفی است. برای مثال ، رشد جهانی صنایع تولید فلزات و ریخته گری مواد مذاب که بخصوص در صنایع تولید اتومبیل ، ماشین آلات و تجهیزات سنگین صنعتی کاربرد دارد ، تاثیر عمیقی بر میزان تولید بنتونیت در سطح جهانی دارد. بزرگی بازار جهانی بنتونیت در سال ۲۰۱۵ میلادی در حدود یک و نیم میلیارد دلار براورد شده است. متخصصان اعتقاد دارند بازار جهانی بنتونیت بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۴ میلادی با رشد سه درصدی به ۱٫۸۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

نیاز جهانی بازار به بنتونیت سدیمی

دو نوع اصلی بنتونیت استحصالی و قابل عرضه به بازار جهان را بنتونیت سدیمی و بنتونیت کلسیمی تشکیل می دهد. البته بنتونیت سدیمی با در اختیار داشتن ۶۰ درصد بازار ، پیشتاز است. همچنین پیش بینی ها حاکی از آن است که به لطف افزایش ریخته گری فلزات و در نتیجه ساخت قالب های کستینگ ، رشد مصرف بنتونیت سدیمی افزایش خواهد یافت.

البته باید دیگر صنایع ماثر نظیر استخراج چاه نفت ، تولید گندله آهن ، نگهداری حیوانات خانگی ، کاغذ سازی ، لوازم آرایشی و بهداشتی ، صنعت دارو سازی و … را نیز نباید بر گسترش روز افزون بازار جهانی بنتونیت بی تاثیر دانست. البته کاربرد بنتونیت در صنعت ریخته گری فلزات با سهم بیست درصدی ، نسبت به دیگر صنایع پیشتاز است.

درخواست جهانی بنتونیت به دلیل گسترش صنایع تولید اتومبیل و ماشین آلات افزایش خواهد یافت. همچنین سهم بنتونیت مصرفی حیوانات همچون بستر گربه و خوراک دام نیز دیگر بخش بزرگ بازار بنتونیت محسوب می شود. براورد شده این بخش نیز طی سالیان آتی افزایش یابد.

بنتونیت, فروش بنتونیت, قیمت بنتونیت,

بزرگ ترین بازار جهانی بنتونیت

از نظر موقعیت جغرافیایی ، بزرگترین بازار بنتونیت جهان با سهم سی درصدی ، منطقه آسیا پاسیفیک است و پیش بینی می شود که همچنان به رشد خود ادامه دهد. نقش کلیدی بنتونیت در این منطقه جغرافیایی در صنعت ساخت و ساز می باشد. همچنین افزایش تولید فلزات و نیاز آن به خاک بنتونیت نیز دیگر زمینه رشد بازار منطقه آسیا پاسیفیک خواهد بود. کشور چین نیز بزرگ ترین بازار مصرف بنتونیت در این منطقه محسوب می شود.

پیش بینی ها حاکی از رشد سریع تر بازار بنتونیت در آمریکای شمالی به نسبت اروپا به دلیل استفاده از آن در تهیه بستر گربه و حیوانات خانگی و نیز خوراک دام است. تنها می توان با صعود ناگهانی صنعت کستینگ ، امیدوار به پیشی گرفتن بازار بنتونیت اروپا بود. بازار های آمریکای لاتین ، خاورمیانه و آفریقا نیز به لطف صنایع خودرو سازی ، ماشین آلات و حفاری نفت ، رشدی متعادل را طی سال های آینده شاهد خواهند بود.

بنتونیت, فروش بنتونیت, قیمت بنتونیت,

بازار بنتونیت ایران

کشور ما نیز در مناطق محدودی دارای معادن بنتونیت است. مصارف اساسی بنتونیت خاک رس در ایران مربوط به کاربرد آن در تهیه قالب های ریخته گری ، صنایع پتروشیمی و حفاری چاه نفت ، صنایع ساختمان سازی و جاده سازی می باشد. بازار بنتونیت ایران در سال های اخیر به دلیل گسترش مصرف آن در حفر چاه های ارت و تهیه بستر گربه و خوراک دام با گسترش مواجه بوده است. همچنین صادرات بنتونیت به کشور عراق به منظور مصرف در حفاری چاه های نفت و گاز دارای افزایش می باشد.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *