drinking water
استفاده از مواد شیمیایی برای تصفیه آب آشامیدنی
2019-06-16
پودر سنگ مجسمه سازی, آموزش مجسمه سازی با پودر سنگ
پودر سنگ مجسمه سازی
2019-07-16

تجزیه سولفات آلومینیوم

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
واکنش تجزیه سولفات آلومینیم, تجزیه آلومینیوم سولفات - نیکان تولید

aluminium sulfate decomposition

واکنش تجزیه سولفات آلومینیم

تجزیه سولفات آلومینیوم مانند سایر تجزیه سولفات ها به دو روش استفاده از حرارت و یا الکتریسته ممکن است. سولفات آلومینیوم یا زاج سفید یک ماده شیمیایی با فرمول مولکولی Al2(SO4)3 است که جزء نمک های آلومینیم محسوب می شود. در تجزیه آلومینیوم سولفات باید به نکات مختلفی توجه داشت از جمله اینکه این محصول به صورت مایع و جامد وجود داشته و آبپوش های گوناگونی از آن قابل تولید است. با این حال در معادلات شیمی ، سولفات آلومینیوم مونو هیدرات به صورت پیش فرض در نظر گرفته می شود.

اطلاع از واکنش های تولید و تجزیه و در کل معادلات همیشه بخش مهمی از علم شیمی را تشکیل می دهد. برای تولید سولفات آلومینیوم باید یکی از نمک های آلومینیم را با اسید سولفوریک واکنش دهیم. این عمل تقریبا عکس واکنش تجزیه سولفات آلومینیم است. برای تولید سولفات آلومینیوم بهتر است از نوعی قلیا به نام آلومینیوم هیدروکسید استفاده شود که فرمول تولید آلومینیوم سولفات به شرح زیر خواهد بود:

۲Al(OH)3 + 3H2SO4 → Al2(SO4)3 + 6H2O

یکی از سوالات پر تکرار در کنکور و یا امتحانات در مورد جرم مولی آلومینیوم سولفات است. همان طور که گفته شد سولفات آلومینیوم به دو شکل مایع و جامد قابل تولید می باشد که هر کدام دارای جرم مولی متفاوتی هستند. جرم مولی سولفات آلومینیوم در حالت نمک جامد خشک برابر با ۳۴۲٫۱۵ گرم بر مول است. همچنین چگالی سولفات آلومینیوم در حالت جامد ۲٫۶۷۲ گرم بر سانتی متر مکعب می باشد.

برای تجزیه آلومینیوم سولفات به روش حرارتی نیاز به دمایی بین ۵۸۰ تا ۹۰۰ درجه سانتی گراد است که این تلورانس به دلیل نوع آبپوش و خلوص آلومینیم و … می باشد. با انجام واکنش تجزیه سولفات آلومینیوم در اثر حرارت ، این ماده را به دو یون آلومینا و گوگرد تری اکسید تبدیل می نماییم. برای انجام این واکنش نیاز به تجهیزات خاصی است زیرا با کوره های معمولی نمی توان چنین دمایی را ایجاد نمود. واکنش تجزیه سولفات آلومینیوم به شرح زیر است:

Al2(SO4)3 → Al2SO3 + 3SO3

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *