msds سود مایع
MSDS سود مایع
2023-06-15
کارخانه آهک قم, آهک قم, آهک هیدراته قم, فروش آهک قم, سنگ آهک قم, معدن آهک قم
کارخانه آهک قم
2023-06-22

پودر سنگ آهک

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
پودر سنگ آهک, پودر سنگ کربنات کلسیم,

limestone powder

پودر سنگ آهک چیست؟

پودر سنگ آهک Limestone Powder یا همان پودر سنگ کربنات کلسیم از سنگ آهک با فرمول CaCO3 به دست می آید که در معادن به شکل کانی های آراگونیت ، کلسیت یا مرمریت یافت می شود. با توجه به اینکه کاربرد های سنگ آهک بسیار گسترده است ، در نتیجه پودر سنگ به دست آمده از آن را نیز می توان در زمینه های متنوعی مصرف نمود.

پودر سنگ آهک به پودری اطلاق می شود که اولا یکی از انواع سنگ های کلسیمی معدنی بوده و ثانیا دانه بندی آن ریزتر از مش ۳۲۵ باشد. این نوع پودر سنگ کاملا یک دست بوده و سفید رنگ یا مایل به سفید است و به خوبی در آب حل می شود.

آشنایی با کاربردهای پودر سنگ آهک

صنعت فولاد و ذوب آهن

پودر سنگ اهک یکی از مهم ترین مواد در صنعت تولید فولاد است زیرا با استفاده از آن می توان به راحتی بیشتر ناخالصی های نامطلوب در ترکیب آهن مذاب را جدا کرده و آن را به صورت اسلگ (سرباره) جداسازی نمود. از آهک در کوره های مختلف ذوب آهن (بخصوص کوره های پایه اکسیژنی) استفاده می شود.

ساخت و ساز

بیشترین زمینه کاربرد پودر سنگ آهک در موارد ساختمانی می باشد. آهک در ترکیب اکثر مصالح ساختمانی مانند سیمان ، گچ ، بتن ، ملات و … وجود دارد. ترکیب آهک با سیمان و ماسه و آب بهترین و رایج ترین نوع ملات در ساختمان سازی است. پودر خاک سنگ آهک همچنین به عنوان پرکننده در تولید بتن و آسفالت کاربرد دارد. در جاده سازی از پودر آهک برای ساخت بستر جهت جلوگیری از رشد گیاهان در کف جاده و نیز جلوگیری از نفوذ آب در آسفالت استفاده می شود.

لاستیک و پلاستیک

از پودر سنگ آهک با مش ۳۲۵ و ریز تر ، به عنوان یک فیلر و حجم دهنده در تولید لاستیک و پلاستیک استفاده می شود. به دلیل قیمت بسیار ارزان تر پودر سنگ کربنات کلسیم نسبت به مواد اولیه تولید لاستیک و پلاستیک ، قیمت محصولات تولید شده نیز به صورت چشمگیری کاهش می یابد.

تصفیه آب و فاضلاب

پودر سنگ آهک در کنار موادی همچون کاستیک سودا ، سولفات آلومینیوم ، پلی آلومینیوم کلراید و کلروفریک ، در صنعت تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. آهک می تواند حالت اسیدی آب (بخصوص فاضلاب اسیدی کارخانجات) را خنثی کند. همچنین به دلیل دارا بودن یون کلسیم ، سختی آب های حاوی منیزیم را از بین می برد.

خنثی سازی اسید ها

به دلیل ماهیت قلیایی پودر سنگ کربنات کلسیم ، این ماده با انواع اسید ها واکنش داده و می توان از آن برای خنثی سازی در صنایع کشاورزی ، شیمیایی ، پتروشیمی و آب و فاضلاب استفاده نمود.

فروش پودر سنگ آهک

کارخانه پودر سنگ نیکان که تولید کننده انواع پودر سنگ در کشور می باشد ، به دلیل اینکه دارای معدن سنگ آهک و کربنات کلسیم مرغوب اختصاصی است ، سالها در جهت تامین نیاز صنایع مختلف تولیدی و خدماتی کشور ، اقدام به کوبش سنگ و تولید پودر سنگ آهک (پودر سنگ کربنات کلسیم) با قیمت و کیفیت مناسب می نماید. به منظور اخذ اطلاعات تکمیلی و یا خرید این محصول با ما تماس بگیرید.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *