تشخیص سنگ آهک
تشخیص سنگ آهک
2021-02-16
آهک ضدعفونی
آهک ضدعفونی
2021-06-24

پودر سنگ مرمر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
پودر سنگ مرمر

خاک سنگ مرمر

پودر سنگ مرمر از نوعی سنگ معدنی دگرگونی شده به نام ماربل Marble یا مرمریت تولید می شود. تولید پودر سنگ مرمر به منظور کاربرد های زیاد آن در امور ساختمانی و بخصوص در تولید بتن انجام می شود. سنگ مرمر نوعی سنگ کربنات کلسیم و از نوع کلسیت است که فرمول مولکولی آن به صورت CaCO3 بوده و نسبتا سنگ سختی محسوب می شود. این سنگ بسیار زیبا را معمولا در نمای ساختمان ها و بنا های مختلف می بینیم که جلای زیبا ، رنگ سفید درخشان و طرح های چشم نوازی دارد. همچنین از هزاران سال پیش از سنگ مرمر برای پیکر تراشی و ساخت مجمسه استفاده می کرده اند.

تولید پودر سنگ مرمر

تولید پودر سنگ مرمر به دو صورت انجام می شود. روش اول از طریق جمع آوری خاک سنگ مرمر می باشد که از سنگ بری ها و یا معادن استخراج می گردد. در این محل ها در اثر برش زدن سنگ و یا فعالیت هایی مثل انفجار که برای استخراج صورت می گیرد ، مقادیر زیادی پودر سنگ مرمر ایجاد می گردد که قابل جمع آوری و استفاده است.

روش دوم تولید خاک سنگ مرمر از طریق کوبیدن سنگ مرمریت به روش های مشخصی است. این کار در کارخانجات سنگ کوبی و با استفاده از فک های کوبشی وآسیاب های خاصی انجام می شود. اگر چه به دلیل گران قیمت بودن سنگ مرمر معمولا آن را کوبش نمی کنیم ، اما گاهی ممکن است در استخراج دیگر معادن سنگ مثل سنگ آهک ، رگه هایی از سنگ مرمر نیز وجود داشته باشد. و یا اینکه ضایعات بلا استفاده سنگ مرمر را کوبش کنیم.

استفاده از پودر سنگ مرمریت مزایای مختلفی دارد از جمله اینکه برای کاهش آلودگی های زیست محیطی مناسب است چون با مصرف آن ، مانع از انتشار ضایعات سنگ بری ها در طبیعت می شویم. همچنین پودر مرمر یکی از افزودنی های بسیار خوب بتن است.

ویژگی خاک سنگ مرمر

همان طور که می دانید ، سنگ مرمر بسیار زیبا و گران قیمت است. اما اگر آن را کوبش کنیم ، تفاوت زیادی با دیگر انواع خاک سنگ ندارد. این پودر جزء انواع پودر سنگ ساختمانی و هنری می باشد و علاوه بر رنگ سفید ، در رنگ های قرمز ، صورتی ، سبز و سیاه وجود دارد. پودر سنگ رنگی کاربرد زیادی در برخی صنایع و مشاغل از جمله ساخت صنایع هنری دارد به همین دلیل استفاده از خاک سنگی که به صورت طبیعی دارای رنگ باشد بسیار مهم می باشد. 

کاربرد پودر سنگ مرمریت

  • استفاده به عنوان پودر بتونه (پودر مل)
  • نوعی مکمل بتن که برای افزایش مقاومت فشاری و آب گریز شدن آن بکار می رود
  • در فعالیت های هنری برای تولید گچ ونیزی ، پودر پتینه کاری و مارمارینو
  • کاربرد در تولید رنگ و رزین

خرید پودر سنگ مرمر

کارخانه سنگ کوبی نیکان تولید به عنوان بزرگترین تولید کننده پودر سنگ ، سابقه طولانی در تولید و فروش پودر سنگ مرمر و انواع دیگر خاک سنگ دارد. محصولات این مجموعه به صورت پودر سنگ رنگی و سفید ، برای استفاده در صنایع و مشاغل گوناگونی مثل ساختمان سازی ، جاده سازی ، تولید رنگ و رزین ، فولاد سازی ، تولید کاغذ و تصفیه آب و فاضلاب تولید شده و به صورت فله ای و بسته بندی شده بکار می رود.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *