آهک شکفته, فروش آهک شکفته, خرید آهک شکفته, قیمت آهک شکفته, کارخانه آهک شکفته, تولیدکننده آهک شکفته,
آهک شکفته
2023-11-23
سولفات آلومینیوم صادراتی, صادرات سولفات آلومینیوم, فروش سولفات آلومینیوم, صادرات سولفات آلومینیوم به عراق,
سولفات آلومینیوم صادراتی
2023-11-30

بنتونیت سدیم دار

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (5 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
بنتونیت سدیم, بنتونیت سدیمی, بنتونیت سدیم دار, بنتونیت سدیم سدیک, Sodium Bentonite,

Sodium Bentonite

بنتونیت سدیم دار Sodium Bentonite نوع خاصی از خاک رس آلومینیوم پلی سیلیکات است که حاوی مقادیر زیادی سدیم در شبکه کریستالی خود می باشد. ویژگی اصلی بنتونیت سدیمی خاصیت تورم پذیری آن می باشد. به این صورت قادر به جذب حجم زیادی آب در خود بوده و به همین علت دچار تورم زیادی می شود. این تورم پذیری نوعی خاصیت عایق شوندگی در صنایع مختلف ایجاد نموده و علاوه بر حجیم شدن ، می تواند مانند یک چسب در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی مقاومت نماید.

تولید بنتونیت سدیم دار

بنتونیت سدیمی یک ماده معدنی است که از معادن بسیاری از نقاط جهان قابل استحصال می باشد. البته در کنار استخراج بنتونیت سدیک ، سایر انواع آن نظیر بنتونیت کلسیم دار و بنتونیت پتاسیم نیز به صورت رگه ای وجود دارد ولی در این میان طیف مصارف خاک بنتونیت سدیم دار بسیار وسیع تر می باشد. با توجه به اینکه صنایع مختلف نیاز بسیار بیشتری به بنتونیت سدیمی نسبت به سایر انواع بنتونیت دارند ، در صورتی که میزان استخراج آن کمتر باشد می توان با استفاده از مواد شیمیایی همچون سود سوز آور ، اقدام به تبدیل بنتونیت کلسیمی به بنتونیت سدیمی نمود. در این صورت بنتونیت سدیم دار سنتزی تولید می شود.

کاربرد های بنتونیت سدیم دار

مصارف بنتونیت سدیمی به عنوان یک ماده معدنی با ارزش و در عین حال ارزان قیمت بسیار گسترده است. همان طور که گفته شد ، بنتونیت سدیک یک چسب طبیعی است. ویژگی اصلی آن ، امکان جذب آب و حجیم شدن تا ۱۵ برابر وزن خشک خود بوده و در صنایع مختلفی نظیر صنایع ساختمانی ، کشاورزی ، پتروشیمی ، ریخته گری فلزات و .. مصرف می شود.

خاصیت جذب آب بنتونیت سدیمی سبب شده تا در کشاورزی و بخصوص در مناطق خشک و کم بارش برای حفظ رطوبت در خاک مصرف شود. خاصیت تورم پذیری خاک بنتونیت سدیم دار برای مصرف در صنایع ساختمانی و نیز استخراج چاه های نفت و گاز بسیار کارآمد است. همچنین به دلیل خاصیت چسبندگی زیادی که دارد ، با ماسه قالب سازی ترکیب می شود تا بتوان قالب های مستحکمی برای شکل دهی فلزات مذاب تهیه نمود.

بخش دام پروری هم از جمله مصرف کنندگان عمده بنتونیت سدیم دار است. بنتونیت در این صنعت به عناوین مختلفی همچون توکسین بایندر ، سم زدای سیستم گوارش گله ، پلت ساز و گرانول سازی خوراک دام مصرف می گردد. دارا بودن خاصیت خود ترمیمی و تورم پذیری سبب شده تا از بنتونیت سدیمی برای حفر تقریبا تمامی انواع چاه ها و کانال های عمودی و افقی استفاده شود.

فروش بنتونیت سدیم دار

کارخانه نیکان تولید ، بزرگ ترین تولید کننده بنتونیت سدیمی و کلسیمی در شمال شرق کشور است. ما دارای معدن بنتونیت بسیار غنی در رنگ بندی های مختلف و انواع سدیم دار و کلسیم دار می باشیم. همچنین بهره مندی از انواع سنگ شکن ها و آسیاب های چکشی و بالمیل سبب شده تا قادر به تولید بنتونیت میکرونیزه نیز باشیم. محصولات ما در بسته بندی های مختلف از جمله ۲۵ کیلوگرمی و جامبوبگ ، علاوه بر ارسال به شهرها و نقاط مختلف ایران ، به کشور های همسایه همچون عراق ، افغانستان ، ترکیه و … نیز صادر می شود.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *