سولفات آهن و کلات آهن
سولفات آهن و کلات آهن – کدام بهترین کود آهن است؟
2023-09-07
بنتونیت سدیمی, بنتونیت سدیم دار, بنتونیت کلسیمی, بنتونیت کلسیم دار
بنتونیت سدیمی و بنتونیت کلسیمی چه تفاوتی دارند؟
2023-09-14

آهک هیدراته در تصفیه آب

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 4,50 از 5)
Loading...
آهک هیدراته در تصفیه آب, آهک تصفیه آب,

hydrated lime

آشنایی با آهک هیدراته در تصفیه آب

آهک هیدراته یا هیدروکسید کلسیم یکی از فراورده های تولید شده از کربنات کلسیم است. این نوع آهک دارای خاصیت قلیایی بوده و مصارف گسترده تولیدی و خدماتی در صنعتی دارد. یکی از زمینه های کاری آهک هیدراته در صنعت تصفیه آب است. سالیانه ده ها هزار تن آهک هیدراته برای تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب صنعتی کارخانجات تولیدی مصرف می شود. آهک هیدراته مناسب برای مصرف در تصفیه آب باید دارای حالت پودری و میکرونیزه بوده و خلوص بالایی داشته باشد.  موارد مصرف آهک هیدراته در تصفیه آب به شرح زیر است:

آهک هیدراته برای سختی گیری آب

وجود املاح معدنی مانند منیزیم و آهن در آب باعث ایجاد سختی دائمی یا موقت آب می شود. این عناصر کاتیونی با رسوب در بدن انسان ، باعث ایجاد بیماری های گوارشی مانند سنگ کلیه شده و همچنین از کف کردن مواد شوینده در آب می کاهد. از طرفی با رسوب در قطعات دستگاه های صنعتی ، عمر مفید آنها را کم می کند. وجود یون کلسیم سبب حذف این یون ها می باشد. از طرفی آهک دارای خاصیت انعقادی بوده و می تواند آلودگی های ریز معلق موجود در آب را جذب نموده و به شفاف شدن آب کمک کند.

آهک هیدراته توانایی تنظیم پی اچ آب را دارد به این صورت که اسیدیته آب را در حد مطلوب و خنثی تنظیم می نماید. رایج ترین عناصر موجود در فاضلاب های شهری ، یون های فسفر و آمونیوم هستند. آهک هیدراته با این عناصر واکنش داده و با تولید فسفات کلسیم جامد و گاز هیدروکسید آمونیوم ، هر دو عنصر را از آب جداسازی می نماید.

آهک هیدراته جهت تصفیه آب فاضلاب صنعتی

ورود عناصر سمی و زیان آور کارخانجات به محیط زیست ، یکی از معضلات اصلی زندگی صنعتی است. برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی ، باید فاضلاب خروجی کارخانجات را با مواد مختلف شیمیایی فیلتر و خنثی نمود.

از جمله معضلات کارخانجات تولید فولاد و ذوب آهن ، تولید کنسرو و … ، اسیدی بودن فاضلاب خروجی آن ها می باشد که ورود آن به طبیعت ، حیات حیوانات ، گیاهان و حتی انسان را تهدید می نماید. اسیدی بودن آب ، باعث فعال شدن فلزات سنگین و سمی در فاضلاب می شود. آهک هیدراته با افزایش پی اچ آب ، علاوه بر خنثی سازی خاصیت اسیدی ، با فلزات موجود در فاضلاب واکنش داده و با ته نشین سازی آنها ، مانع از ورودشان به محیط زیست می شود.

از طرفی لجن ته نشین شده از واکنش های آهک هیدراته در آب ، دارای انواع فلزات و مواد قابل بازیافت است که جنبه اقتصادی نیز دارد. آهک هیدراته به دلیل مزایای زیاد و قیمت ارزان ، جایگزین بسیاری از مواد شیمیایی گران قیمت در تصفه آب و فاضلاب شده است. این ماده همچنین دارای خطرات مواد شیمیایی برای سلامت انسان و محیط زیست نیست.

کارخانه آهک نیکان تولید ، آهک هیدراته میکرونیزه با خلوص و کیفیت بسیار بالایی جهت استفاده در صنعت تصفیه آب و همچنین دیگر صنایع تولیدی و خدماتی را تولید می نماید. برای اخذ اطلاعات تکمیلی و یا خرید محصول ، با بخش بازرگانی کارخانه آهک هیدراته نیکان تولید تماس حاصل نمایید.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *