بنتونیت سدیمی, بنتونیت سدیم دار, بنتونیت کلسیمی, بنتونیت کلسیم دار
بنتونیت سدیمی و بنتونیت کلسیمی چه تفاوتی دارند؟
2023-09-14
تولید سود مایع, تولید سود سوزآور, تولید کاستیک سودا,
تولید سود مایع
2023-09-21

مضرات سولفات آلومینیوم

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
مضرات سولفات آلومینیوم, عوارض سولفات آلومینیوم,

alum dangers

آیا سولفات آلومینیوم زیان آور است؟

سولفات آلومینیوم یک افزودنی غذایی است. همچنین کاربرد های زیادی در صنایع بهداشتی دارد. پس پاسخ این سوال که آیا سولفات آلومینیوم برای انسان امن و قابل استفاده می باشد ، مثبت خواهد بود اما باید در حجم کم استفاده شود. البته مضرات سولفات آلومینیوم به چندین فاکتور بستگی دارد.

تمام ترکیبات سولفات آلومینیم با نام آلوم یا زاج شناخته شده و هر یک نوع خاصی از سمیت را دارا هستند. نوعی از سولفات آلومینیوم که در تولید دئودورانت مصرف می شود ، با نام زاج سفید شناخته شده و فرمول آن ، سولفات آلومینیوم پتاسیم است که زاج پتاس هم نام دارد.

سولفات آلومینیوم سدیم هم نوعی زاج است که در تولید صنعتی بیکینگ پودر کاربرد دارد. سولفات آلومینیوم توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA به عنوان افزودنی مواد غذایی تایید شده است به طوری که سمیت آن در مقادیر زیاد خواهد بود.

سولفات آلومینیوم پتاسیم یا زاج سفید که در تولید دئودورانت مصرف می شود ، ممکن است از طریق پوست بدن جذب شده و به گردش خون راه یابد. البته از نظر FDA ، این مسئله برای بدن مضر نیست اما ممکن است نشانه های منفی به دلیل وجود یون های آلومینیوم در طولانی مدت وجود داشته باشد. بنابراین توصیه می شود به صورت روزانه از مواد دئورانت استفاده نشود.

یکی دیگر از مصارف سولفات آلومینیم و زاج سفید ، در تولید مواد بندآورنده خون است. مقداری از یون های آلومینیوم طی این فرایند جذب خون می شود که چون استفاده از آن ، مقطعی است ، زیان آور نخواهد بود.

مضرات سولفات آلومینیوم برای خانم ها

از جمله فراگیر ترین کاربرد های ترکیبات سولفات آلومینیوم می توان به استفاده از زاج سفید برای تنگی واژن اشاره کرد. در این زمینه توصیه ها به خانم ها این است که از زاج سفید برای جمع کردن دیواره های واژن استفاده نکنند. استفاده از ترکیبات سولفات آلومینیوم نظیر زاج و یا ترکیبات معدنی ، علی رقم اینکه به دلیل جذب رطوبت داخلی رحم ، به صورت موقت سبب تنگی آن می شود ، ولی این کار باعث ایجاد زخم ، افزایش حساسیت به عفونت و افزایش جذب مواد شیمیایی سمی خواهد شد.

هشدار های سلامت در مورد سولفات آلومینیوم

تمام انواع سولفات آلومینیم از قبیل زاج ها ، می توانند سبب ایجاد حساسیت پوست و غشاء مخاطی شود. تنفس بخارات غلیظ سولفات آلومینیوم ، به دلیل حجوم یون های آلومینیم به بافت ریه ، ممکن است مشکلات ریوی ایجاد کند. سولفات آلومینیوم یک نوع نمک است و مصرف بیش از حد آن باعث بیماری خواهد شد.

با وجود نکات گفته شده ، ذکر این نکته ضروری است که مضرات سولفات آلومینیوم در صورت تماس طولانی مدت و طی مصرف سالیان طولانی ایجاد می شود و نسبت به دیگر مواد شیمیایی بسیار ایمن تر است. میزان زیاد سولفات آلومینیوم در رژیم غذایی و یا از طریق محصولات آرایشی و بهداشتی ، می تواند موجب تغییر در بافت سیستم عصبی شده و در مواردی ، تماس زیاد با آلومینیوم موجب افزایش ریسک ابتلا به برخی انواع سرطان و یا آلزایمر خواهد شد.

سولفات آلومینیوم با منشاء طبیعی ، معمولا دارای ناخالصی هایی است که می تواند حاوی فلزات سنگین یا کروم باشد. بنابراین توصیه می شود فقط از زاج تصفیه و فراوری شده استفاده نمایید.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *