سود مایع صابون سازی, سود مایع صابون, سود مایع در تولید صابون
سود مایع صابون سازی
2023-08-03
کاربرد سولفات آهن در صنعت
کاربرد سولفات آهن در صنعت
2023-08-10

پودر سنگ و سیمان سفید

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (46 رای, میانگین: 4,07 از 5)
Loading...
پودر سنگ و سیمان سفید

stone dust and cement

ملات پودر سنگ و سیمان سفید

با وجود اینکه سیمان پر مصرف ترین نوع مصالح ساختمانی است ، ولی برای استفاده از آن در کاربرد های مختلف باید با دیگر مواد ساختمانی ترکیب شود. پودر سنگ یکی از مهم ترین مواد مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز است که با سیمان ترکیب می شود. پودر سنگ را می توان با سیمان معمولی ، سیمان پورتلند یا سیمان سفید مخلوط نمود و دوغاب مناسبی تهیه کرد ولی ترکیب پودر سنگ با سیمان سفید بیشتر مورد توجه قرار دارد زیرا به دلیل رنگ سفید سیمان ، نمی توان آن را با ماده ای غیر از پودر سنگ سفید رنگ مخلوط کرد. مهم ترین موارد مصرف پودر سنگ و سیمان عبارتند از:

  • درز گیری کاشی و سرامیک (بخصوص در حمام و توالت)
  • ساخت نمای ساختمان
  • تهیه بتن (به همراه ترکیب با ماسه)
  • چسباندن کاشی ، سنگ و موزاییک

روش تهیه پودر سنگ و سیمان سفید

نسبت اختلاط پودر سنگ و سیمان سفید بسیار با اهمیت است. همچنین میزان مصرف این مواد ، بستگی به بزرگی پروژه دارد زیرا دوغاب پودر سنگ و سیمان به سرعت می گیرد ، بنابراین باید به اندازه لازم تهیه شود.

برای تهیه ملات حتما از یک ظرف یا استانبولی یا مخلوط کن کاملا تمیز استفاده کنید زیرا اگر مواد دیگری در ظرف باشد ، بخصوص موجب تغییر رنگ ملات پودر سنگ و سیمان سفید شده و یا کلوخه هایی ایجاد می شود که به کیفیت کار صدمه خواهد زد. اصولا مقدار مصرف پودر سنگ باید با مقدار سیمان برابر باشد. به عبارت دیگر باید به میزان پنجاه پنجاه از پودر سنگ و سیمان برای تهیه ملات استفاده نمود. در صورتی که از سیمان سفید برای درز گیری یا کارهای سبک استفاده می نمایید ، به این ترکیب گفته شده ، آب اضافه کنید و دوغاب آن را مورد استفاده قرار دهید. اما برای تهیه ملات پودر سنگ و سیمان سیاه ، باید به اندازه پودر سنگ مصرفی ، ماسه هم به این ترکیب اضافه کنید زیرا ماسه سبب تقویت قابل توجه ملات خواهد شد.

حالا این سه ماده را با هم ترکیب کرده و به شکل یک کپه در آورید. برای افزودن آب به آن ، با استفاده از بیل یا بیلچه ، یک گودال در مرکز آن ایجاد کرده و به میزان مورد نیاز به آن آب اضافه کنید و ترکیب نمایید تا یک خمیر شل (دوغاب) ایجاد شود. اگر دوغاب پودر سنگ و سیمان ، بیش از حد شل شد ، به آن پودر سنگ اضافه کنید (سیمان نیفزایید) و اگر خیلی سفت شد ، آب بر روی آن بریزید.

دوغاب سیمان و پودر سنگ تهیه شده برای کاربرد های عادی ساختمانی معمولا غلیظ تر است ، اما چنانچه ملات را برای درزگیری کاشی و سرامیک حمام و دستشویی تهیه می کنید ، دوغاب را شل تر کنید تا به خوبی به درون درز ها نفوذ کند. پس از خشک شدن هم با یک برس مخصوص ، اضافات آن را پاک کنید.

استفاده از پودر سنگ در ترکیب با سیمان ، مزایایی همچون افزایش مقاوت فشاری بتن ، کاهش میزان ترک ها و شکستگی های سیمان بعد از خشک شدن و ایجاد حالت ضد آب دارد.

دسته بندی :

16 دیدگاه ها

  1. شهرام گفت:

    عالی بود طرز تهیه سیمان درست کردن

  2. بهاره گفت:

    عالی بود،میخوام باهاش حروف انگلیسی و اعداد درست کنم توصیحات تون خیلس خوب بود

  3. علی گفت:

    عالی بود ،،، می‌خوام باهاش دمبل درست کنم ، کاش وزن ملات زیاد باشه

    • Ali گفت:

      یکم سنگ یکم سیمان پل پله قوطیت رو پرو کن ب وزن اینور اونور دمبلم دقت کن

  4. Farzad گفت:

    سلام
    درود بر شما
    بسیار عالی و کاربردی بود.
    بسیار سپاسگزارم

  5. سعید گفت:

    ممنون از توضیحات کامل تون برم کف دستشویی و حموم رو بندکشی کنم

  6. ایوب گفت:

    خیلی خوب بود از شما متشکرم.

  7. متقی سیس گفت:

    سلام.ممنون از مطالب خوبتون
    می‌خوام درزهای بین آجرهای سنتی رو بگیرم.دیوار ده سال ساخت هست و مابین آجرها حشرات لونه میکنند،در تهیه ملات برای پر کردن این درزها و شیارها از چه ترکیبی استفاده کنم؟لطفا میزان مصالح مورد استفاده رو دقیق بفرمایید چون من تا حالا ملات نساختم.ممنون از سایت فوق العاده کاربردیتون

  8. الهه گفت:

    ممنون از طرف تهیه سیمان سفید هنوز انجام ندادم ولی هر بار درست کردم بعد ترک خورده بعد از انجام دادن نتیجه رو ارسال میکنم با تشکر

  9. حمیدرضا گفت:

    ممنون عالی و مفید بود ولی هنوز تست نکردم

  10. حامد گفت:

    بسیار عالی

  11. خسروی گفت:

    با تشکر
    ببخشید وقتی سیمان سیاه تازه هست میشه سیمان سفید کشید و پودر سنگ باید علک بشه یانه. ممنون

  12. سعید گفت:

    نسبت مخلوط یک به ده هست
    ده پیمانه پودر سنگ یک پیمانه سیمان سفید
    غیر ازین باشه بندکشی کنده میشه ترک میخوره

    • یوسف گفت:

      ببخشید من شنیدم واس سیمان کشی نمای ساختمان یه کیسه سیمان سفید و با پنج عدد پودر سنگ مخلوط میکنن شما میفرمایین نصف نسف متوجه نشدم ممنون میشم راهنمایی کنین

  13. حسین گفت:

    سلام برای سرامیک کاری کف ایا ازپودرسنگ وسیمان سفید برای کف بتن کاری شده میشه استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *