کربنات کلسیم و هیدروکسید کلسیم, CaCO3 & Ca(OH)2, آهک هیدراته و کربنات کلسیم,
کربنات کلسیم و هیدروکسید کلسیم ، شباهت و تفاوت
2019-08-05
آهک خوراکی چیست, آهک خوراکی برای مربا,
آهک خوراکی
2019-08-28

سولفات آهن خشک پودری

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
سولفات آهن خشک

Dried Ferrous Sulfate

سولفات آهن خشک چیست؟

سولفات آهن خشک یک ماده شیمیایی مورد مصرف در کشاورزی ، صنعت و پزشکی است. سولفات آهن معمولا به عنوان محصول جانبی در صنعت ذوب آهن تولید می شود ولی روش های دیگری نظیر واکنش فلز آهن با اسید سولفوریک نیز برای تولید آن وجود دارد. سولفات آهن یک ترکیب سبز رنگ با فرمول FeSO4 است که به رنگ سبز روشن تولید می شود ولی با توجه به ویژگی های آن می تواند به رنگ های سبز مایل به آبی ، سفید ، زرد و قهوه ای هم تغییر رنگ دهد.

سولفات آهن خشک پودری چه تفاوتی با سولفات آهن آبدار دارد

آهن سولفات در ابتدا به صورت مرطوب و کریستالی تولید می شود و در صورتی که در یک محل به دست نخورده باقی بماند ، مقدار زیادی اسید (مایعات) از آن خارج می شود. این ویژگی معمولا برای خریداران این محصول زیان آور است زیرا وزن عمده سولفات آهن خریداری شده به صورت از دست دادن مایعات آن از دست می رود. برای تولید سولفات آهن خشک ، می توان از دستگاه های مختلفی نظیر سانتریفیوژ ، خشک کن حرارتی ، اسپین درایر و … جهت کاهش رطوبت آن استفاده نمود.

انواع سولفات آهن خشک پودری

سولفات آهن ۲ ظرفیتی

همان طور که گفته شد ، این ماده در ابتدا به صورت سولفات آهن آبدار کریستالی تولید می شود که حاوی مقادیر زیادی رطوبت است. با کاهش مایعات موجود در آن ، سولفات آهن رنگ پریده می گردد. هر چه سولفات آهن خشک تر شود ، رنگ آن سفید تر خواهد شد. با وجود اینکه این ماده همچنان سولفات آهن دو ظرفیتی است اما آبپوش آن تغییر می نماید. در حالت کریستال این ماده به صورت سولفات آهن ۷ آبه است اما با خشک کردن آن ، به شکل سولفات آهن یک آبه یا ۵ آبه تغییر می نماید.

سولفات آهن ۳ ظرفیتی

فلز آهن واکنش پذیری بالایی با اکسیژن موجود در هوا دارد. در طی روند خشک شدن فروس سولفات ، امکان واکنش دهی آن با هوا وجود داشته و در نتیجه این ماده با ایجاد یک تغییر شیمیایی به سولفات آهن سه تغییر ماهیت می دهد. سولفات اهن ۳ از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نوع دو ظرفیتی آن دارد به این شکل که رنگ آن به زرد و قهوه ای متمایل می شود. این ماده حتی از نظر فرمول ساختاری هم با سولفات آهن آبدار کریستالی متفاوت است. با این حال سولفات آهن سه ظرفیتی را نیز سولفات آهن خشک پودری می نامند. این ماده کاربرد هایی مانند فروس سولفات دارد.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *