واکنش تجزیه سولفات آلومینیم, تجزیه آلومینیوم سولفات - نیکان تولید
تجزیه سولفات آلومینیوم
2019-07-01
کربنات کلسیم و هیدروکسید کلسیم, CaCO3 & Ca(OH)2, آهک هیدراته و کربنات کلسیم,
کربنات کلسیم و هیدروکسید کلسیم ، شباهت و تفاوت
2019-08-05

پودر سنگ مجسمه سازی

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (5 رای, میانگین: 4,60 از 5)
Loading...
پودر سنگ مجسمه سازی, آموزش مجسمه سازی با پودر سنگ

sculpting

پودر سنگ برای مجسمه سازی

پودر سنگ یا خاک سنگ ماده اصلی در تهیه خمیر های مخصوص کارهای هنری مانند مجسمه سازی ، گل سازی ، پتینه کاری و ساخت تابلو های نقش برجسته است. پودر سنگ مجسمه سازی یک ماده معدنی ارزان قیمت می باشد که بر خلاف سیمان ، بعد از اینکه خشک شد ترک نمی خورد و از مقاومت خوبی هم برخوردار است. پودر خاک سنگ در صورت ترکیب با آب و یا برخی روغن های مخصوص تبدیل به خمیری منعطف و منسجم می شود که نقش حجم دهنده و فیلر را ایفا می کند. از پودر سنگ مجسمه جهت ترمیم آثار هنری ، تهیه نوعی پوشش بوم های نقاشی به نام گریس اکرلیک و همچنین پلاستر های مختلف همچون ونیزی و مارگریو استفاده می شود.

پودر سنگ مجسمه سازی چه مشخصاتی باید داشته باشد

پودر سنگ برای مجسمه سازی دارای دانه بندی بسیار ریز و یک دستی شبیه آرد است. برای این منظور باید از پودر سنگ سفید استفاده شود زیرا برای تهیه خمیر های رنگی می توان به راحتی به آن رنگ افزوده و خمیری با رنگ مورد نظر را به دست آورد. پودر سنگ مجسمه سازی می تواند از انواع مختلفی از جمله پودر سنگ آهک ، پودر سنگ کربنات کلسیم ، پودر سنگ گچ یا پودر سنگ مرمریت باشد که البته هر کدام دارای ویژگی خاصی هستند. مجسمه سازی با گچ یا با آهک هیدراته یا سیلیس تفاوت چندانی ندارد ولی نسبت های مختلفی از ترکیب این مواد با هم می تواند بر ویژگی های خمیر مجسمه سازی تاثیراتی داشته باشد.

پودر سنگ مجسمه سازی, آموزش مجسمه سازی با پودر سنگ

آموزش مجسمه سازی با پودر سنگ

قدم اول و اساسی در مجسمه سازی ، تهیه خمیر است که شالوده مجسمه یا سایر کارهای هنری نقش برجسته را تشکیل می دهد. بنابراین در این مطلب به توضیح مختصری در مورد روش استاندارد تهیه خمیر مجسمه سازی با استفاده از پودر سنگ می پردازیم. جدول زیر ، مواد معدنی و شیمیایی لازم برای تهیه خمیر مجسمه می باشد:

نوع مادهمقدارتوضیحات
گریس ۱ پیمانهاز عطاری تهیه شود
پودر سنگ مجسمه سازی ۳ قاشقمی تواند از نوع پودر سنگ آهک ، کربنات کلسیم ، مرمر و … باشد
پودر مل ۴ پیمانهپودر مل نوعی پودر سنگ مخصوص است
پودر سینکا ۳ قاشقماده ای ضروری نیست ولی درخشندگی و سفیدی بیشتری ایجاد می کند
روغن مایع ۳ قاشقبرای ایجاد حالت خمیری ضروری است
چسب چوب ۳ لیوانماده اصلی در استحکام نهایی مجسمه یا اثر هنری خواهد بود

حال نوبت به استفاده از مواد اولیه برای تهیه خمیر مجسمه سازی است. اگر چه پودر سنگ حالت پودری و آردی دارد اما برای اطمینان از کلوخه نشدن خمیر ، قبل از هر چیزی مواد پودری مانند پودر سنگ ، پودر سینکا و پودر مل را جداگانه الک کنید. در مرحله بعدی برای اینکه مواد بهتر با هم ترکیب شوند ، می توانید همه مواد خشک را با هم الک نمایید.

پس از مخلوط شدن مواد خشک ، وقت آن است که کم کم چسب چوب و روغن مایع به آن اضافه شود. باید این دو ماده هم زمان با هم به ترکیب افزوده گردد. برای اینکه مواد به دستتان نچسبد ، دست خود را چرب کنید. حال باید مواد را تا زمانی که حالت خمیری ایجاد شده و به دست نچسبد ، ورز بدهید. این خمیر را می توان بلافاصله برای مجسمه سازی استفاده نمود. ولی اگر تصمیم دارید آن را تا مدتی نگهدارید ، باید داخل یک پلاستیک چرب شده گذاشته و در یخچال قرار دهید. به این روش می توان خمیر مجسمه سازی را تا چندین ماه نگهداری کرد.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *