کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا

تولید سود مایع, تولید سود سوزآور, تولید کاستیک سودا,
تولید سود مایع
2023-09-21
پودر سنگ در تولید سنگ مصنوعی
کاربرد پودر سنگ در تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک
2023-09-28

کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا

calcium carbonate pvc

کاربرد کربنات کلسیم در لوله PVC (تولید لوله پلیکا)

لوله پلیکا یک نوع لوله پلاستیکی تولید شده از ماده ای به نام پلی وینیل کلراید یا به اختصار PVC است که به صورت گسترده ای در صنایع ساختمانی مصرف می شود. این ماده در برابر خوردگی ، مواد شیمیایی ، فشار ، اصطکاک و حرارت دارای مقاومت قابل قبولی است. البته در تولید لوله پلیکا (PVC) از مواد دیگری به عنوان افزودنی استفاده می شود. یکی از مهم‌ترین افزودنی های لوله پلیکا ، کربنات کلسیم می باشد که نقش فیلر دارد.

در صورت مصرف کربنات کلسیم با فرمول CaCO3 که دارای استاندارد های خاصی است ، مزیت های گوناگونی در لوله پلیکا ایجاد می شود. کربنات کلسیم به دلیل افزایش سختی ماتریکس پلیمر شده ، سبب بهبود ویژگی های فشاری PVC و افزایش مقاومت آن می گردد. کلسیم کربنات با دانه بندی بسیار ریز ، موجب بهبود ترکیب مواد تشکیل دهنده و نیز یک دست شدن آن می شود.

کربنات کلسیم مورد استفاده در صنعت تولید لوله پلیکا

کربنات کلسیم به دو صورت معدنی و صنعتی تولید می شود. نکته مهم این است که کلسیم کربنات مورد استفاده در این صنعت باید پوشش دار یا کوتد باشد به این معنی که ذرات آن با یک نوع اسید چرب به نام اسید استئاریک پوشش داده شده باشد. ذکر این نکته ضرورت دارد که برای تولید لوله پلیکا ، چه از کربنات کلسیم معدنی و چه از کربنات کلسیم رسوبی استفاده شود ، باید اندازه ذرات آن بسیار ریز باشد. هر چی دانه بندی کربنات کلسیم ریز تر باشد ، سطح لوله PVC براق تر و یک دست تر خواهد شد.

مصرف کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا علاوه بر کاهش قیمت تمام شده محصول ، سبب بهبود ویژگی های مکانیکی و مقاومتی لوله خواهد شد. البته کربنات کلسیم در برخی صنایع دیگر نظیر تولید کاغذ و مقوا هم به عنوان پر کننده کاربرد دارد.

کربنات کلسیم در تولید uPVC

ماده uPVC در اصل پولیکای سخت یا غیر پلاستیکی است که مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد. این ماده نوعی پروفیل اکسترود شده بر پایه پلی وینیل کلراید است که بیشتر در ساخت درب و پنجره مصرف می شود. مصرف کربنات کلسیم در تولید U-PVC ، به دلیل ساختار سنگی این ماده و بهبود قرارگیری ذرات در زنجیره پلیمری ، موجب سخت تر شدن آن می گردد.

در تولید لوله پلیکای سخت نیز باید از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم پوشش دار استفاده شود در غیر این صورت ، در حالت مذاب سبب چسبندگی مواد به هم خواهد شد. هر چه پودر کربنات کلسیم ریز تر باشد ، سطح uPVC براق تر شده و کیفیت آن بهبود می یابد.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *