کربنات کلسیم مش ۲۰۰ | کربنات کلسیم مش ۸۰۰ | کربنات کلسیم مش ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰

سولفات آلومینیوم صادراتی, صادرات سولفات آلومینیوم, فروش سولفات آلومینیوم, صادرات سولفات آلومینیوم به عراق,
سولفات آلومینیوم صادراتی
2023-11-30
تولید سود مایع,
روش تولید سود مایع در خانه
2023-12-07

کربنات کلسیم مش ۲۰۰ | کربنات کلسیم مش ۸۰۰ | کربنات کلسیم مش ۱۵۰۰ و ۲۵۰۰

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 4,50 از 5)
Loading...
کربنات کلسیم 100, کربنات کلسیم 200, کربنات کلسیم 400, کربنات کلسیم 800, کربنات کلسیم 1000, کربنات کلسیم 1500, کربنات کلسیم 2500,

کربنات کلسیم

کربنات کلسیم به عنوان یک ماده معدنی مصرفی در صنایع گوناگون باید در اندازه های مورد نظر مصرف کنندگان تولید شود زیرا هر نوع فراورده معدنی در سایز های بزرگ مانند سنگ و صخره قابل استفاده برای تولید محصولات گوناگون نیست. تولید کربنات کلسیم مش بندی شده نیازمند برخورداری از امکانات و تجهیزات گوناگونی است که از آن جمله می توان به دستگاه سنگ شکن ، آسیاب بالمیل ، سرند هایی با اندازه توری های مختلف و … اشاره نمود.

کارخانه کربنات کلسیم نیکان تولید با دارا بودن معدن کربنات کلسیم با کیفیت و کلیه امکانات لازم جهت تولید انواع دانه بندی های مختلف این محصول ، بزرگ ترین تولیدکننده کربنات کلسیم و آهک هیدراته در کشور می باشد. مش بندی کربنات کلسیم از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا هر صنعتی نیازمند سایز مشخصی از این ماده معدنی می باشد. برای مثال ، دانه بندی مورد استفاده در تولید کاغذ نسبت به سایز مصرفی در صنایع ساختمانی متفاوت است.

برای اطلاع بیشتر باید گفت که هر چه عدد مربوط به مش بزرگتر باشد یعنی سایز ذرات ریز تر است برای مثال ، کربنات کلسیم مش ۱۵۰۰ از مش ۸۰۰ دارای ذرات ریز تری می باشد.  برخی دانه بندی های تولیدی در کارخانه نیکان تولید عبارتند از:

– کربنات کلسیم مش ۵۰ تا ۱۰۰

– کربنات کلسیم مش ۲۰۰

– کربنات کلسیم مش ۴۰۰

– کربنات کلسیم مش ۸۰۰

– کربنات کلسیم مش ۱۰۰۰

– کربنات کلسیم مش ۱۵۰۰

– کربنات کلسیم مش ۲۵۰۰

البته قابل ذکر است که امکان تولید کلسیم کربنات در سایز های ریز تر مانند کربنات کلسیم مش ۳۵۰۰ تا مش ۱۲۰۰۰ نیز وجود دارد که برای مصارف خاصی همچون تولید محصولات پیشرفته و یا کاربرد های آزمایشگاهی مصرف می شود. این ذرات بسیار ریز که در حد سایز نانو متر هستند ، به صورت اختصاصی تولید شده و از قیمت بالایی برخوردارند.

نکات مهمی در مورد دانه بندی کربنات کلسیم

– پودر کربنات کلسیم که اندازه ذرات آن در حد مش ۲۰۰ یا ریز تر باشد ، به نام کربنات کلسیم میکرونیزه معروف است زیرا از نظر واحد های اندازه گیری ، وارد سایز میکرومتر می شود.

– هر چه سایز ذرات تولیدی ریز تر باشد ، دارای قیمت بالاتری است زیرا کوچک تر شدن ذرات مستلزم فرایند تولید طولانی تر بوده و همچنین میزان محصول تولید شده هم کمتر می شود.

– محصول با کیفیت تولیدی بالا و مرغوب دارای مشخصاتی است ، از جمله اینکه باید ذرات یک دست و هم اندازه داشته باشد. برای مثال نباید قطعات یا کلوخه های درشت در کربنات کلسیم میکرونیزه یافت شود.

– با توجه به اینکه امکان مقایسه بین مش بندی های بسیار کوچک بدون تجهیزات آزمایشی وجود ندارد ، متاسفانه برخی تولیدکنندگان کربنات کلسیم در کشور ، مش ۴۰۰ یا ۸۰۰ را بجای مش های بالاتری مانند ۱۵۰۰ یا ۲۵۰۰ می فروشند و در حقیقت به مشتری خود کلک می زنند. بنابراین توصیه می شود محصول مورد نیاز خود را از تولید کننده معتبر خریداری نمایید.

– سنگ کربنات کلسیم سفید رنگ بوده و در نتیجه پودر تولید شده از آن نیز به رنگ روشن خواهد بود. بنابراین باید رنگ کلی پودر خریداری شده سفید باشد.

– با توجه به اینکه پودر کربنات کلسیم مش ۲۰۰ یا ریز تر از آن ، به راحتی در هوا معلق می شود بنابراین حتما باید به صورت کیسه ای و بسته بندی شده خریداری شود زیرا در صورت حمل فله ای ، بیشتر محصول از دست خواهد رفت.

– از آنجا که برخی صنایع از اندازه متریک به جای سایز های مش بندی استفاده می کنند ، برای آشنایی با برابری سایز مش با اندازه میکرون مربوط به آن ، از جدول اندازه های پودر کربنات کلسیم میکرونیزه استفاده نمایید.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *