روش مصرف سولفات آلومینیوم در تصفیه آب استخر

سولفات آهن, سولفات آهن کشاورزی, سولفات آهن در کشاورزی, کود سولفات آهن,
اهمیت کود سولفات آهن در کشاورزی چیست؟
2023-04-20
پودر سنگ جوشقان, کارخانه پودر سنگ جوشقان, تولید پودر سنگ جوشقان, پودر سنگ,
پودر سنگ جوشقان
2023-04-27

روش مصرف سولفات آلومینیوم در تصفیه آب استخر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (6 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
سولفات آلومینیوم, سولفات آلومینیوم تصفیه آب, سولفات آلومینیوم در استخر, تصفیه استخر,

aluminium sulfate in pool

نقش سولفات آلومینیوم در تصفیه آب چیست

سولفات آلومینیوم مهم ترین نقش را در از بین بردن کدری آب استخر ها و حذف آلودگی ها و ذرات معلق موجود در آب آشامیدنی در تصفیه خانه های آب دارد. دلیل کدر شدن آب استخر ، مواد آلی و املاح مختلف است. برای اینکه بتوان همواره آب استخر را در شرایط استاندارد نگه داشت ، باید از مراحل مختلف تصفیه مانند استفاده از سولفات آلومینیوم (زاج سفید) ، فیلتر های مختلف نظیر فیلتر های شنی یا ذغالی و نهایتا ید زنی استفاده کرد.

سولفات آلومینیوم چگونه باعث تصفیه آب می شود؟

آلوم یا زاج سفید یک ماده منعقد کننده coagulant است به این صورت که یونیزه بوده و دارای بار الکتریکی مثبت می باشد به همین دلیل می تواند تمام ذرات دارای بار الکتریکی منفی را به خود جذب نماید و به صورت توده ای در استخر ته نشین کند. براورد شده که سولفات آلومینیوم قادر به حذف حداکثر ۹۹% از ناخالصی ها و آلودگی های فیزیکی موجود در آب است. این عمل موجب رفع کدری و در نتیجه تمیز شدن و افزایش شفافیت آب استخر می شود.

برای اینکه عملکرد سولفات آلومینیوم در تصفیه آب به حداکثر برسد باید مواردی را رعایت که نمود به شرح زیر می باشد:

۱- تنظیم pH آب

بهترین وضعیت برای مصرف سولفات آلومینیوم این است که آب استخر تا حدودی قلیایی بوده و pH آن در محدوده ۷ تا ۷٫۲ باشد. چنانچه pH کمتر از این مقدار بود می توان با افزودن مقدار لازم ماده معدنی کربنات کلسیم قلیاییت آب استخر را افزایش داد.

۲- روش افزودن

سولفات آلومینیوم را باید به آرامی به آب افزود تا در تمام آب استخر پخش شود. هر چه آلوم دارای دانه بندی ریز تری باشد ، به دلیل بیشتر بودن سطح مقطع آن می تواند تاثیر مفیدتری داشته باشد. برای این منظور می توان سولفات آلومینیم را به صورت خشک و یا پس از حل کردن در آب ، به آب استخر افزود.

۳- فیلتر استخر

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که سولفات آلومینیوم برای مصرف در استخر هایی با فیلتر شنی مناسب است زیرا ممکن است به فیلتر های دیاتومه آسیب زند. توصیه می شود قبل از مصرف سولفات آلومینیم ، فیلتر استخر را بک واش کرده و مدار تصفیه استفاده را روشن نمایید.

۴- مدت زمان انجام کار

توصیه می نماییم سولفات آلومینیوم در محل های نزدیک به اسکیمر ها به آب استخر اضافه گردد. اگر استخر فاقد اسکیمر بود ، سولفات آلومینیوم را در ظرف آبی حل کرده و به آرامی بر روی سطح آب استخر بریزید. معمولا چند ساعت طول می کشد تا آلودگی های جمع شده وارد فیلتر ها شود. نشانه این اتفاق اینست که فشار فیلتر تقریبا بین ۸ الی ۱۰ psi نسب حالت معمول بیشتر می شود. در این زمان باید فیلتر را خاموش و تمیز کرد.

۵- تمیز کردن کف استخر

حدود ۵ تا ۱۰ ساعت پس از افزودن ، سولفات آلومینیم به عملکرد نهایی خود می رسد ، در این زمان با استفاده از جارو های مخصوص استخر می توان آلودگی های ته نشین شده را جمع کرد. البته این کار را باید به آرامی انجام دهید تا این مواد ته نشین شده دوباره در آب پخش نشود.

مقدار مصرف

کیفیت محصول تولیدی بر مقدار مصرف آن تاثیر گذار بوده و این مقدار توسط تولیدکنندگان سولفات آلومینیوم اعلام می شود ولی در حالت کلی میزان مصرف آن عبارتست از:

۶۰۰ گرم برای ۱ متر مربع از محیط استخر و یا ۵۰ تا ۱۰۰ گرم برای هر ۱ متر مکعب

۴۸۰۰ گرم در ازای هر ۱ متر مربع تصفیه آب توسط فیلتر ها

احتیاط

نکته مهم در هنگام استفاده از سولفات آلومینیوم در تصفیه آب استخر این است که اولا این عمل باید در زمانی انجام شود که کسی در آب استخر نیست و ثانیا از دستکش و عینک محافظ برای این کار استفاده کنید زیرا سولفات آلومینیم یک ماده اسیدی بوده و ممکن است به پوست دست یا چشم آسیب وارد کند.

به منظور مطالعه مطالب بیشتر در مورد سولفات آلومینیم (زاج سفید) ، به صفحه تخصصی سولفات آلومینیوم مراجعه فرمایید.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *