گوگردبنتونیت دار
گوگرد بنتونیت دار
2020-03-17
اسید هیومیک
اسید هیومیک
2020-05-09

قیمت سولفات آهن

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (4 رای, میانگین: 4,25 از 5)
Loading...
قیمت سولفات آهن

قیمت سولفات آهن

قیمت سولفات آهن نیکان تولید

قیمت سولفات آهن خشک پودری و قیمت سولفات آهن ۷ آبه ۲ ظرفیتی را برای مصارف کشاورزی ، صنعت روی ، رنگ سازی و … از بخش بازرگانی نیکان تولید دریافت نمایید. فروش کود سولفات آهن ۱۸ تا ۲۰ درصد و همچنین سولفات آهن خشک ۲۴ تا ۳۰ درصد در بسته بندی کیسه ۲۵ کیلوگرمی و یا جامبوبگ انجام می شود. برای خرید سولفات آهن باید توجه داشت که این ماده حاوی فلزات سنگین و مواد سمی نباشد در غیر این صورت جهت مصرف برای موارد کشاورزی ، خوراک دام و تصفیه آب و یا هر کاربرد دیگری که با انسان ، حیوان و گیاه سر و کار دارد مناسب نخواهد بود. همچنین هر چه میزان مایعات موجود در این محصول بیشتر باشد ، قیمت سولفات آهن خریداری شده هم باید ارزان تر باشد. گاها مشاهده می شود که میزان مایعات فروخته شده همراه با سولفات آهن آبدار به حدی زیاد است که از کیسه های آن به بیرون درز کرده و جاری می شود. این مورد سبب خسارت مالی به خریدار خواهد شد.

قیمت سولفات آهن ۲ ظرفیتی ۷ آبه

سولفات آهن ۲ ظرفیتی ۷ آبه که به نام سولفات آهن آبدار یا کریستال هم معروف است بیشتر در بخش کشاورزی به عنوان کود آهن مصرف می شود. البته این ماده یک ترکیب شیمیایی بوده و در صنعت روی و آبکاری فلزات ، تولید رنگ و جوهر ، تصفیه آب و فاضلاب (جهت سختی گیری آب) و … استفاده می شود. کود سولفات آهن آبدار حاوی مقدار زیادی اسید است که این عامل می تواند در صورت تماس با خاک ، پی اچ آن را کاهش داده و تاثیر منفی آهک و کربنات کلسیم را کم کند. در نتیجه گیاهان با جذب عناصر مغذی خاک ، رشد بیشتری خواهند داشت.

قیمت سولفات آهن دو ظرفیتی چندان زیاد نیست و می توان آن را جزء ارزان ترین انواع کود شیمیایی دانست. با توجه به اینکه کود سولفات آهن از واکنش اسید سولفوریک با ضایعات آهن و نمک های آهن تولید می شود ، بنابراین قیمت سولفات آهن بستگی به این عوامل دارد. همچنین هزینه حامل های انرژی ، قیمت کیسه ، تورم و … هم جزء عوامل موثر بر قیمت هستند.

قیمت سولفات آهن

قیمت سولفات آهن خشک پودری

سولفات آهن در ابتدا به صورت آبدار کریستالی تولید می شود ولی برخی از مصرف کنندگان احتیاج به نوع خشک و بدون اسید آن دارند. برای این منظور ، با استخراج مایعات موجود در محصول ، آن را خشک کرده و خلوص محصول را افزایش می دهیم. با این کار ، رنگ سولفات آهن تغییر نموده و از رنگ سبز به سفید تغییر خواهد کرد. همچنین کریستال های آن خرد شده و حالت پودری به خود می گیرد. سولفات آهن خشک پودری معمولا دارای خلوص ۲۴ تا ۳۰ درصد است و عمدتا برای تولید محصولات شیمیایی کاربرد دارد.

تولید این محصول روش خاصی دارد و برای خشک کردن و آبگیری باید از تجهیزات خاصی استفاده شود تا با اکسیژن هوا واکنش ندهد و به سولفات آهن ۳ ظرفیتی تبدیل نشود. با توجه به اینکه حجم آن در حین فرایند آبگیری به میزان زیادی کاهش می یابد ، بنابراین قیمت سولفات آهن خشک پودری تقریبا ۲ برابر قیمت سولفات آهن دو ظرفیتی هفت آبه می باشد.

قیمت سولفات آهن

قیمت سولفات آهن ۳ ظرفیتی

سولفات آهن سه ظرفیتی هم یکی از دیگر از انواع این محصول است که کاملا خشک بوده و به رنگ قهوه ای می باشد. این محصول با سولفات آهن خشک پودری تفاوت دارد و حاوی اکسیژن زیادی در ساختار خود است به طوری که فرمول شیمیایی سولفات آهن ۲ ظرفیتی FeSO4 بوده ولی نوع سه ظرفیتی آن دارای فرمول Fe2(SO4)3 می باشد. قیمت سولفات آهن سه ظرفیتی ارزان تر از نوع دو ظرفیتی خشک پودری است و کاربرد های آن هم محدود تر می باشد.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *