کربنات سدیم, سودا اش, کربنات سدیم سبک, کربنات سدیم سنگین,
کربنات سدیم
2020-02-06
قیمت سولفات آهن
قیمت سولفات آهن
2020-04-03

گوگرد بنتونیت دار

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
گوگردبنتونیت دار

گوگردبنتونیت دار

کود گوگرد بنتونیت دار چیست

گوگرد بنتونیت دار نوعی کود گوگردی غلیظ است که از ۹۰ درصد گوگرد و ۱۰ درصد بنتونیت به صورت گرانول تهیه می شود. کود گوگرد بنتونیتی تاثیر مثبتی بر متابولیسم (عملکرد های بیوشیمیایی) گیاهان دارد و موجب تشکیل اسید آمینه ها جهت تولید پروتئین می شود. کود گوگرد بنتونیت دار همچنین به سنتز کلروفیل کمک کرده و نیز جذب مواد مغذی موجود در خاک را برای گیاهان آسان می کند. گوگرد (سولفور) یک عنصر کلیدی جهت تولید دانه های روغنی است که عملکرد محصولات کشاورزی را بهبود می بخشد. در تولید کود گوگرد بنتونیت دار ، ۱۰ درصد بنتونیت استفاده می شود که نقش چسب را در گرانول سازی گوگرد داشته و پس از ترکیب شدن کود با خاک ، به پخش یک دست گوگرد در خاک کمک می کند.

کود گوگرد بنتونیتی قوی ترین نوع کود گوگردی مورد استفاده در کشاورزی است که علاوه برای تامین سولفور (چهارمین عنصر ضروری برای رشد و عملکرد گیاهان پس از نیتروژن ، فسفر و پتاسیم) ، به تصحیح پی اچ خاک نیز کمک کرده و جذب سایر مواد مغذی را برای گیاهان تسهیل می نماید. مشکل اصلی گوگرد در کشاورزی ، عدم انحلال پذیری آن در آب است که این ایراد را می توان با افزودن بنتونیت به آن بر طرف نمود. بنتونیت در حالت خشک ، مثل یک چسب ذرات گوگرد را به هم چسبانده و به حالت گرانول شکل می دهد اما زمانی که رطوبت خاک به آن می رسد ، خرد شده و با افزایش طولانی مدت رطوبت خاک ، امکان اکسید شدن گوگرد و در نهایت تجزیه آن را در خاک فراهم می کند.

جدول مشخصات گوگرد بنتونیت دار
گوگرد۹۰ درصد
بنتونیت۱۰ درصد
رطوبتحداکثر ۰٫۵ درصد
شکل ظاهریگرانول زرد یا قهوه ای

مزایای گوگرد بنتونیت دار در کشاورزی

  • کاهش پی اچ خاک کشاورزی به منظور افزایش اسیدیته خاک های آهکی
  • افزایش بهره وری ازت و فسفات و جذب بهتر ریز مغذی ها
  • افزایش مقاومت خاک در برابر شسته شدن به دلیل ایجاد پیوند های فسفات
  • افزایش نرخ رشد ریشه و اطمینان از اینکه گیاهان به حداکثر مواد مغذی دسترسی داشته باشند
  • افزایش میزان روغن دانه های روغنی همچون بادام زمینی

چرا از بنتونیت استفاده می شود

کود گوگرد بنتونیت دار به عنوان یک کود کشاورزی غیر سمی ، برای تقویت خاک جهت کاشت بسیاری از محصولات همچون ذرت ، سویا ، برنج ، چای ، مرکبات ، سیب زمینی و … مناسب است. برای تولید کود گوگرد بنتونیت دار از بنتونیت سدیمی استفاده می شود که جذب آب چندین برابر وزن خود داشته و می تواند با اندک رطوبت موجود در خاک ، سبب اکسید و تجزیه شدن گوگرد شود. ترکیب بنتونیت با سولفور هم روش های خاصی دارد و باید حداقل از ۱۰ درصد وزنی بنتونیت استفاده نمود. برای مناطق خیلی خشک و کم بارش می توان درصد های بالاتر بنتونیت را بکار برد تا جذب آب بیشتری داشته باشد.

بنتونیت یک خاک معدنی است که در بهترین حالت می تواند تا ۱۵ درصد حجم خشک خود ، آب جذب کند. این ویژگی علاوه برای صنایع مختلف ، در کشاورزی هم کاربرد های زیادی دارد. از جمله اینکه با جذب آب و رها سازی تدریجی آن ، رطوبت دائمی را برای گیاهان فراهم می کند. همچنین خاصیت تبادل یونی داشته و با وجود مواد مغذی که دارد ، برای رشد گیاهان مناسب است.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *