کاربرد کربنات کلسیم در تولید پلی پروپیلن, calcium carbonate filler in Polypropylene,
کاربرد کربنات کلسیم در تولید پلی پروپیلن
2024-04-11
سولفات آهن
سولفات آهن چیست و چه ویژگی هایی دارد
2024-04-18

انواع پودر سنگ

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (5 رای, میانگین: 4,00 از 5)
Loading...
انواع پودر سنگ, انواع خاک سنگ,

crushed stone

انواع پودر سنگ را می توان با استفاده از سنگ های موجود در طبیعت تهیه نمود. برای تولید این محصول باید از ماشین آلات کوبشی ، آسیاب و توری های مختلف استفاده کرد. انواع پودر سنگ قابل تولید عبارتند از پودر سنگ آهک ، پودر سنگ کربنات کلسیم ، پودر سنگ گرانیت ، پودر سنگ گچ ، پودر سنگ مرمریت ، پودر سنگ کوارتز ، پودر سنگ مرداب و …

انواع پودر سنگ

انواع پودر سنگ دارای مشخصات گوناگون ، رنگ بندی های مختلف و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی متفاوت هستند. هر یک از آنها در مصارف مختلفی بکار گرفته می شود. حال زمان آشنایی با برخی انواع پودر سنگ است:

پودر سنگ آهک

پودر سنگ آهک که با نام پودر سنگ کربنات کلسیم هم شناخته می شود از نوعی سنگ رسوبی با ساختار مولکولی CaCO3 به دست می آید. پودر سنگ آهک هیدراته دارای رنگ سفید بوده و در اکثر صنایعی که پودر سنگ در آنها کاربرد دارد قابل استفاده می باشد. از پودر سنگ اهک بیشتر در صنایع ساختمان سازی و جاده سازی ، تولید رنگ و پوشش ، تولید کاغذ و مقوا ، در صنعت پرورش دام و طیور ، تولید فولاد و ذوب آهن و صنعت پتروشیمی استفاده می شود.

پودر سنگ مرداب

پودر سنگ مرداب با اسامی پودر سنگ مردار و مردار سنگ بیشتر در عطاری ها به فروش می رسد و از کوبش نوعی کانی معدنی با فرمول اکسید جیوه تولید می شود. پودر سنگ مرداب دارای خواص بو زدایی و رفع تعریق می باشد ولی برای سلامت انسان زیان آور بوده و افراد متخصص توصیه به عدم استفاده از آن می کنند.

پودر سنگ گرانیت

گرانیت نیز نوعی سنگ رسوبی کربنات کلسیم است که رنگ تیره دارد و از سخت ترین انواع سنگ موجود در طبیعت می باشد. پودر سنگ گرانیت از انواع مختلف بازالت ، دیوریت ، ریولیت و … تولید شده و نوعی پودر سنگ رنگی است.

پودر سنگ گچ

گچ هم مانند بسیاری دیگر از انواع پودر سنگ ، جزء سنگ های رسوبی کربنات کلسیم بوده ولی بر خلاف گرانیت ، بافت نرمی دارد و به راحتی در آب حل می شود. پودر سنگ گچ کاربرد اساسی در ساختمان سازی دارد.

شن و ماسه

شاید تصور کنید شن و ماسه جزء پودر سنگ محسوب نمی شود ولی شن و ماسه در اثر پودر شدن سنگ های سیلیسی و کوارتز به صورت طبیعی و در اثر فرسایش ایجاد گردیده اند. کاربرد اصلی شن و ماسه نیز در امور ساختمانی است. این ماده با سیمان ، آهک و پودر سنگ ترکیب شده و در تولید بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

پودر سنگ شهرهای مختلف

در ایران هر شهری دارای سنگ هایی با مشخصات فیزیکی و کاربردی مختص به خود است که از آن جمله می توان به پودر سنگ قم ، پودر سنگ جوشقان و پودر سنگ الیگودرز اشاره نمود. کارخانه تولید پودر سنگ نیکان تولید ، بزرگترین تولید کننده این محصول در ایران می باشد. به منظور کسب اطلاعات مختلف در مورد انواع پودر سنگ و خریداری محصول با ما تماس حاصل نمایید.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *