کاربرد کربنات کلسیم در تولید پلی پروپیلن

کاستیک سودا در کاغذ سازی, سود مایع کاغذ سازی,
کاربرد سود مایع کاستیک سودا در تولید کاغذ
2018-11-17
انواع پودر سنگ, انواع خاک سنگ,
انواع پودر سنگ
2019-02-02

کاربرد کربنات کلسیم در تولید پلی پروپیلن

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
کاربرد کربنات کلسیم در تولید پلی پروپیلن, calcium carbonate filler in Polypropylene,

Calcium Carbonate Filled Polypropylene

کربنات کلسیم CaCO3 یکی از پر کاربردترین مواد پرکن (فیلر) در صنعت پلاستیک است. استفاده از کربنات کلسیم در تولید محصولات مختلف از جمله مواد اولیه صنعت تولید پلاستیک ، علاوه بر ویژگی های مثبتی که ایجاد می نماید ، همچنین تاثیر چشمگیری در کاهش هزینه های تولید و قیمت تمام شده محصول دارد. امروزه از کربنات کلسیم به صورت مستقیم و به میزان زیادی در تولید کاغذ و مقوا ، صنایع لاستیک سازی ، تولید پلاستیک ، سنگ مصنوعی و … بعنوان پر کننده استفاده می شود. در این مطلب به پنج مزیتی که در صورت استفاده از کربنات کلسیم در صنعت تولید پلی پروپیلن ایجاد می گردد اشاره می نماییم.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تولید پلی پروپیلن

۱- بهبود کارایی

افزودن کربنات کلسیم سبب بهبود کارایی در سراسر پلاستیک تولید شده می شود. طبق تحقیقات انجام شده ، افزودن تنها ۱۸ درصد کربنات کلسیم به پلی پروپیلن باعث بهبود چندین ویژگی کلیدی آن می گردد. از جمله ویژگی های قابل ذکر می توان به بهبود شکست حرارتی ، مقاومت فشاری ، استحکام و کیفیت چاپ پذیری اشاره نمود.

۲- بهبود در پروسه تولید

افزودن کربنات کلسیم به پلی پروپیلن به دلیل افزایش سرعت گرم و سرد شدن ، انعطاف و سهولت مناسبی به عملیات شکل دهی حرارتی پلاستیک می دهد. بهبود خاصیت هدایت گرمایی ، نوعی خاصیت ذخیره انرژی را در پلی پروپیلن ایجاد می نماید که بهره وری تولید ، بازدهی بالاتر و نرخ سریع تر تبدیل را به دنبال دارد.

۳- مزایای اقتصادی

بازار رزین ها بسیار بی ثبات است و کاربرد کربنات کلسیم در تولید پلی پروپیلن می تواند از مشتریان تولید کنندگان این محصول در برابر نوسانات غیر قابل پیش بینی قیمت محافظت نماید. امروزه می توان کربنات کلسیم را تا ۴۰ درصد حجمی جایگزین مواد اولیه صنایع پلاستیک سازی نمود. بعلاوه بدلیل بهبود هدایت گرمایی و بازدهی بالاتر و نرخ سریع تر تبدیل ، پروسه تولید از کارایی بالاتر و در نتیجه هزینه بری کمتری برخوردا خواهد شد.

۴- افزایش پایداری

با وجود همه مزایایی که پلاستیک در زندگی مدرن انسان دارد ، اما مشتریان و مصرف کنندگان نگرانی های در مورد پایداری پلاستیک در محیط و آلودگی های زیست محیطی دارند. طبق تحقیقات صورت گرفته ، استفاده از ۴۰ درصد کربنات کلسیم به جای مواد اولیه پلی پروپیلن ، حدود ۲۳ درصد تولید گاز دی اکسید کربن را کاهش می یابد.

۵- تاییدیه های معتبر

کاربرد کربنات کلسیم در تولید پلی پروپیلن ۱۰۰ درصد مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا است. این سازمان مجوز لازم برای مصرف کربنات کلسیم در مصارف حیاتی از جمله بسته بندی مواد غذایی و دارویی را صادر نموده است.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *