سود مایع در بورس, قیمت سود مایع در بورس, حواله سود مایع,
سود مایع در بورس
2023-11-23
آهک شکفته, فروش آهک شکفته, خرید آهک شکفته, قیمت آهک شکفته, کارخانه آهک شکفته, تولیدکننده آهک شکفته,
آهک شکفته
2023-11-23

سولفات آهن در بارداری

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
سولفات آهن, قرص سولفات آهن, قرص فروس سولفات سولفات آهن, سولفات آهن در بارداری,

ferrous sulfate | سولفات آهن

سولفات آهن برای دوران بارداری

در دوران بارداری ، بدن انسان با کمبود هایی مواجه می شود که باید از طریق مصرف غذاها و داروها با آن مقابله نمود. کمبود آهن یا آنمیا یکی از مشکلات رایج این دوران می باشد. راه حل پزشکی برای کنترل این مشکل ، مصرف مقادیر مشخصی از قرص آهن (قرص سولفات آهن) در اشکال سولفات آهن (فروس سولفات) و اسید فولیک است. البته مصرف سولفات آهن باید حتما با تجویز پزشک باشد زیرا مصرف هر نوع دارویی در دوران بارداری می تواند مخاطراتی برای جنین به همراه داشته باشد. بعد از وضع حمل نیز باید به توصیه پزشک توجه نمود زیرا سولفات آهن از طریق شیر مادر به بدن نوزاد راه می یابد.

طبق براورد های سازمان بهداشت جهانی ، حدود ۳۹ درصد کودکان کمتر از ۵ سال ، ۴۸ درصد کودکان بین ۵ تا ۱۴ سال ، ۴۲ درصد زنان ، و ۵۲ درصد زنان باردار در کشور های در حال توسعه با مشکل آنمیا یا کمبود آهن مواجه هستند. ریسک کمبود آهن بدن در دو دوره‌ی سه ماهه در دوران بارداری افزایش می یابد. این کمبود آهن می تواند سبب زایمان زودرس ، وزن پایین نوزاد متولد شده و یا مرگ نوزاد پس از ۴ ماهگی شود.

مزایای مصرف قرص سولفات آهن

مصرف قرص سولفات آهن یا فروس سولفات می تواند در زنان باردار از مشکلاتی همچون کم خونی ناشی از کمبود آهن ، سپتیسمی دوران بارداری (نوعی بیماری التهابی ناشی از عفونت خون)  ، زایمان زودرس و وزن کم نوزاد هنگام وضع حمل جلوگیری نماید. قرص آهن فروس سولفات یا سولفات آهن یک ماده معدنی برای تامین آهن مورد نیاز بدن است که وجود آن برای انتقال اکسیژن به بافت های مختلف ضروری می باشد. این دارو در مواقعی که بدن با کمبود گلبول قرمز در اثر رژیم غذایی نامناسب ، دوران بارداری و یا از دست دادن خون مواجه می شود قابل استفاده است.

هشدار هایی در مورد قرص سولفات آهن

پزشکان توصیه می کنند که آهن مورد نیاز بدن در دوران بارداری از طریق مواد غذایی همچون گوشت قرمز ، سبزیجات برگ سبز ، بادام ، عدس و میوه های خشک شده تامین شود. همچنین مصرف ویتامین C به جذب و حفظ بهتر آهن در بدن کمک می کند. ولی چنانچه به هر دلیلی ، بدن با کمبود آهن مواجه بود ، می تواند قرص سولفات آهن یا اسید فولیک را تجویز نمود.

اما مصرف قرص آهن با مشکلاتی نیز همراه است. از جمله باعث ایجاد یبوست می شود که بیشتر زنان باردار با این مشکل مواجه هستند. دیگر عارضه جانبی مصرف سولفات آهن ، حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری است. از طرفی برخی انواع کم خونی با قرص فروس سولفات درمان نمی شود. همچنین مواد شیمیایی موجود در ساختار این قرص ها می تواند به بدن جنین راه پیدا کند. مجموع این عوامل سبب شده تا مصرف خودسرانه قرص سولفات آهن (فروس سولفات) و اسید فولیک بدون تجویز دکتر ، بیش از مفید بودن با زیان هایی همراه باشد.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *