معرفی کاربردها و مزایای پودر سنگ آهک

سنگ آهک, آهک,
تفاوت سنگ آهک و مرمر و تراورتن در مصارف ساختمانی
2023-10-26
بنتونیت
بنتونیت و زئولیت چه تفاوتی با هم دارند؟
2023-11-02

معرفی کاربردها و مزایای پودر سنگ آهک

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
آهک, پودر سنگ, پودر سنگ آهک,

limestone

پودر سنگ آهک / مزایا و موارد مصرف

پودر سنگ آهک در میان سایر انواع سنگ های کوبیده شده ، دارای طیف مصارف وسیع تری است. اما چه چیزی باعث شده تا پودر سنگ آهک مزایای زیادی داشته باشد؟ برای آگاهی بیشتر در این مطلب به معرفی برخی کاربرد ها و مزایای پودر سنگ آهک می پردازیم.

موارد مصرف پودر سنگ آهک

تولید بتن : بتن یک ترکیب شیمیایی تهیه شده از سیمان ، آب ، ماسه و پودر سنگ است. فعالان بخش ساختمان سازی در بیشتر موارد از پودر سنگ آهک به منظور ایجاد یک ترکیب جاذب و مستحکم استفاده می کنند.

شفته کاری : پیش از آن که جاده ها آسفالت شوند و توان تحمل حجم بالای ترافیک را داشته باشند ، زیر ساخت آن ها باید با مواد مختلف پر شود. پودر سنگ آهک در سایز های بسیار ریز ، یک ماده مقرون به صرفه و قابل اعتماد برا ایجاد سطح مسطح جاده ها است.

لوله کشی : پودر سنگ آهک به کرات بعنوان بستر لوله کشی در زیر زمین استفاده می شود. این نوع پودر سنگ یک انتخاب هوشمندانه است زیرا قادر به مسطح کردن بستر لوله ها و حفاظت از آن می باشد. پودر سنگ آهک منقبض یا منبسط نمی شود ، انسجام خط لوله را حفظ کرده و از لوله ها در مقابل رانش زمین ایجاد شده به علت رطوبت و فشار ترافیک جلوگیری می نماید.

بتن ریزی : لایه زیرین و چسبناک بتن معمولا به خوبی بر روی زمین نمی خوابد. به همین خاطر از پودر سنگ آهک به عنوان یک لایه نگهدارنده اسلب بتن استفاده می شود تا علاوه بر زهکشی مناسب ، از ایجاد ترک در کف بتن جلوگیری نماید.

گداز آور : از پودر سنگ آهک برای ذوب و تصفیه فلزات استفاده می شود. حرارت ناشی از ذوب سبب ایجاد توده پودر سنگ شده و این توده می تواند ناخالصی های فلزات که به صورت سرباره بر روی سطح آن جمع می شود را جذب نماید.

راه آهن : سنگ ریزه های خط راه آهن از مقاطع ریل در مقابل رطوبت محافظت می کنند. سنگ ریزه های کف ریل آهن باید زاویه دار و مقاوم باشند که همین امر سبب شده تا از پودر سنگ آهن در دانه بندی های درشت تر استفاده گردد.

حفاظت پشت بام : پودر سنگ دانه بندی شده به عنوان یک پوشش سطحی برای آسفالت پشت بام استفاده می شود. این ماده برای بازتاب دادن حرارت و محافظت از پشت بام در برابرعوامل مختلف کاربرد دارد.

کشاورزی : پودر سنگ آهک در کشاورزی برای تنظیم پی اچ مصرف می شود. کشاورزان از آهک کشاورزی جهت بهبود شرایط کاشت گیاهان و نیز بخش بندی باغ یا زمین کشاورزی استفاده می کنند.

مزایای پودر سنگ آهک

طیف گسترده مصرف : پودر سنگ آهک یک راهکار مناسب برای استفاده در بسیاری از مصارف است. مصرف کنندگان می توانند آن را به راحتی انبار کرده و در پروژه های مختلف بکار گیرند.

در دسترس بودن : آهک ماده ای بسیار در دسترس است و به وفور در مناطق مختلف جهان یافت می شود.

قیمت ارزان : وجود میزان کافی پودر سنگ آهک به معنی قیمت ارزان این محصول نسبت به بسیاری از مواد شیمیایی و معدنی دیگر نیز می باشد.

استحکام : پودر سنگ آهک ماده ای بسیار مقاوم ، با دوام و ماندگار است. به علت دوام بالا می توان بر روی عملکرد مناسب آن در دراز مدت حساب کرد.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *