تفاوت سنگ آهک و مرمر و تراورتن در مصارف ساختمانی

سولفات آهن, سولفات آهن خالص, تولید سولفات آهن,
سولفات آهن خالص چگونه تولید می شود؟
2023-10-26
آهک, پودر سنگ, پودر سنگ آهک,
معرفی کاربردها و مزایای پودر سنگ آهک
2023-11-02

تفاوت سنگ آهک و مرمر و تراورتن در مصارف ساختمانی

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
سنگ آهک, آهک,

Limestone Travertine Marble

سنگ های طبیعی در امور ساختمانی چه برای فضای داخلی و چه فضای خارجی کاربرد دارند. سنگ های طبیعی دارای تکسچر و رنگ متناسب با محیط هستند. زمانی که قصد استفاده از سنگ های طبیعی را داریم ، سه گزینه سنگ آهک ، تراورتن و مرمر وجود دارد. هر یک از این سنگ ها دارای مزایا و معایب مختص به خود بوده که باید با توجه به آن ، انتخاب مناسب را برای کاربرد در ساختمان انجام داد.

پیش از آن که به مقایسه سنگ آهک ، تراورتن و مرمریت بپردازیم ، لازم به ذکر است که هر سه نوع سنگ از یک خانواده بوده و جزء سنگ های کربنات کلسیم محسوب می شوند. این سنگ ها همگی رسوبی هستند و پایه کلسیمی دارند. در این مطلب به مقایسه سنگ آهک با دو سنگ پر کاربرد دیگر می پردازیم.

آهک, سنگ آهک,

تراورتن | Travertine

تراورتن | Travertine

تراورتن معمولا توسط فروشندگان سنگ به شکل غیر صادقانه ای به عنوان سنگ مرمر یا سنگ آهک بفروش می رسد. تراورتن به عنوان یک سنگ رسوبی و گونه ای از سنگ آهک ، ترکیبی از کلسیت محسوب می شود که نرمی خاصی برای استفاده در کف سازی دارد. تراورتن پرداخت شده معمولا دارای ظاهری نرم ، طلایی رنگ و مات است.

عیب اصلی تراورتن این است که سنگی شکننده بوده و احتمال ترک خوردن آن زیاد می باشد. همچنین به عنوان یک سنگ متخلخل ، جاذب آب است و اگر در محیط های سرد خارجی مصرف شود ، احتمالا ترکیدن و ترک خوردن بر اثر یخ زدگی را دارد. حتی اگر از مواد چسبنده مناسب استفاده شود ، کاربرد تراورتن در محیط های سرد کاری اشتباه است.

سنگ آهک, آهک,

سنگ آهک | Limestone

سنگ آهک | Limestone

سنگ آهک نیز نوعی سنگ کلسیمی است. سنگ آهک مستحکم ترین نوع سنگ های رسوبی بوده و این موضوع آن را به عنوان یک انتخاب عالی برای استفاده در نمای ساختمان تبدیل کرده است. مزیت سنگ آهک این است که به دلیل مقاومت زیاد ، گزینه بهتری برای کف سازی نسبت به چوب و پارکت می باشد. همچنین سنگ آهک از اکثر سنگ های ساختمانی دیگر ارزان تر است.

سنگ آهک نیز مانند تراورتن نوعی سنگ پروس یا متخلخل است و امکان یخ زندن و ترک خوردن در مناطق سرد را دارد بنابراین باید آب بندی شود. سنگ آهک نرم یک انتخاب عالی برای استفاده در مکان های پر رفت و آمد می باشد.

آهک, سنگ آهک,

سنگ مرمر | Marble

سنگ مرمر | Marble

سنگ مرمر به دلیل طرح ها و رنگ های زیبا ، از دوران باستان برای ساخت کاخ ها و منازل اشراف و پادشاهان کاربرد داشته است. امروزه نیز بسیاری افراد حاضر هستند با پرداخت هزینه های زیاد ، حتی بخشی از خانه خود را به سنگ مرمر مزین کنند.

مرمر نیز به عنوان نوعی سنگ آهک کلسیمی ، اگر چه از تراورتن مستحکم تر است ، ولی استفاده از آن همچنان نیاز به مراقبت هایی دارد. سنگ های متخلخل در معرض لک شدن ، خراشیده شدن و ترک خوردن هستند. همچنین امکان رشد باکتری ها در منافذ آنها وجود دارد. بنابراین باید سطح سنگ مرمر را به خوبی پولیش کرد که البته این کار سبب لغزنده شدن آن در محیط های خارجی می شود. بنابراین سنگ آهک ، تراورتن و مرمریت برای استفاده در محیط های داخلی ساختمانی مناسب ترند تا محیط های خارجی.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *