سولفات آلومینیوم در کشاورزی
سولفات آلومینیوم در کشاورزی
2023-07-06
کاربرد سود مایع, کاربرد سود سوزاور, کاربرد کاستیک سودا, مصارف سود مایع,
موارد مصرف سود مایع
2023-07-13

پودر کربنات کلسیم میکرونیزه

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (5 رای, میانگین: 4,20 از 5)
Loading...
کربنات کلسیم میکرونیزه, پودر کربنات کلسیم, کربنات کلسیم پودری, کربنات کلسیم مش 200, کربنات کلسیم 800, کربنات کلسیم مش 1500, کربنات کلسیم مش 2500,

micronized calcium carbonate

آشنایی با پودر کربنات کلسیم میکرونیزه و دانه بندی آن

یکی از مهمترین مطالب مورد توجه در تولید انواع پودر میکرونیزه از سنگ های معدنی نظیر کربنات کلسیم ، بحث مش بندی (کربنات کلسیم میکرونیزه) آن است. دلیل تولید پودر میکرونیزه از سنگ و صخره های بزرگ ، افزایش میزان پوشش دهی آن ها به منظور مصرف در صنایع گوناگون می باشد. اصولا مش بندی یا Mesh Scale یک واحد اندازه گیری استاندارد برای پودر های میکرنیزه است که بر اساس تعداد منافذ الک یا سرند بر واحد اینچ محاسبه می شود. در جدول زیر ، انواع کربنات کلسیم مش بندی بر اساس سایز آن به میکرون ارائه شده است (البته سایز های این جدول در مورد انواع پودر میکرونیزه نیز صدق می کند)

شماره مش سایز سوراخ سرند اندازه به میکرون
کربنات کلسیم مش ۵۰۰٫۳۰۰ میلیمتر۳۰۰ میکرون
کربنات کلسیم مش ۱۰۰۰٫۱۵۰ میلیمتر۱۵۰ میکرون
کربنات کلسیم مش ۲۰۰۰٫۰۷۵ میلیمتر۷۵ میکرون
کربنات کلسیم مش ۳۲۵۰٫۰۴۵ میلیمتر۴۵ میکرون
کربنات کلسیم مش ۴۰۰۰٫۰۳۸ میلیمتر۳۸ میکرون
کربنات کلسیم مش ۶۰۰۰٫۰۲۰ میلیمتر۲۰ میکرون
کربنات کلسیم مش ۸۰۰۰٫۰۱۵ میلیمتر۱۵ میکرون
کربنات کلسیم مش ۱۵۰۰۰٫۰۰۸ میلیمتر۸ میکرون
کربنات کلسیم مش ۲۵۰۰۰٫۰۰۵ میلیمتر۵ میکرون
 کربنات کلسیم مش ۳۵۰۰۰٫۰۰۲ میلیمتر۲ میکرون
تهیه جدول توسط کارخانه کربنات کلسیم نیکان تولید

مطابق با جدول ارائه شده ، هر مش از کربنات کلسیم میکرونیزه دارای سایزی برابر با میکرون است ، مثلا کربنات کلسیم مش ۸۰۰ دانه بندی برابر یا ریز تر از ۸ میکرون دارد و طبق استاندارد باید به میزان ۹۹ درصد دانه بندی آن در این محدوده قرار گیرد. مش بندی کربنات کلسیم به این دلیل است که کاربرد های مختلف ، نیاز به دانه بندی های متفاوتی دارند برای مثال کربنات کلسیم خوراک دام (کربنات کلسیم خوراکی) ، دارای حساسیت کمتری نسبت به اندازه ذرات آن می باشد ، در صورتی که صنایعی همچون کاغذسازی یا رنگ سازی یا تولید پلیمر حتما باید از یک سایز مشخص از کربنات کلسیم ، آن هم با دانه بندی بسیار ریز در ترکیب مواد اولیه خود بهره ببرند.

برای تولید ذرات با مش بندی های بسیار ریز مانند کربنات کلسیم مش ۲۵۰۰ یا ۳۵۰۰ نیاز به تجهیزات دقیق و تجربه مناسبی است. به علت کمبود این موارد در کشور ، بسیاری از تولیدکنندگان کربنات کلسیم قادر به تولید این مش بندی ها نبوده و سایز های درشت تر را به نام مش ریز بفروش می رسانند. و یا حتی امکان ترکیب چندین مش کربنات کلسیم وجود دارد و نتیجه مصرف کنندگان ، به صورتی چشمی قادر به تشخیص مش مورد نظر نیستند.

فروش پودر کربنات کلسیم میکرونیزه

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم میکرونیزه نیکان با بهره گیری از دستگاه های دقیق ، اقدام به تولید انواع کربنات کلسیم مش بندی شده از سایز درشت تا سایز های بسیار ریز برای صنایع معمول و یا صنایع خاص می نماید. محصول تولیدی این کارخانه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای استاندارد های کلیه صنایع در کشور و یا به منظور صادرات به دیگر کشور ها می باشد.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *