واکنش کربنات کلسیم با اسید
واکنش کربنات کلسیم با اسید
2021-09-18
قیمت خرید و فروش پودر سنگ جوشقان
قیمت خرید و فروش پودر سنگ جوشقان قم تهران اصفهان کرج شیراز
2021-10-10

کربنات کلسیم امیا

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
کربنات کلسیم امیا پارس

شرکت کربنات کلسیم امیا پارس

آشنایی با شرکت کربنات کلسیم امیا

شرکت کربنات کلسیم امیا Omya یکی از شناخته شده ترین و مهم ترین تولید کنندگان کربنات کلسیم در جهان است که مقر اصلی آن در کشور سوییس می باشد. شرکت کربنات کلسیم امیا انواع مختلفی از کلسیم کربنات با ویژگی ها و اندازه ذرات مختلف را برای مصرف در صنایع و مشاغل گوناگون از قبیل تولید کاغذ و مقوا ، رنگ و رزین ، لاستیک و پلاستیک ، صنایع نفت و گاز و محصولات با کاربرد روزمره تولید می نماید. مجموعه کربنات کلسیم امیا در بیش از ۵۰ کشور جهان فعالیت می کند و محصولات متنوعی مانند سنگ معدنی ، پودر کربنات کلسیم میکرونیزه و محصولات متناسب با صنایع را تولید می نماید.

کربنات کلسیم چیست

کلسیم کربنات یک سنگ رسوبی فراوان در پوسته زمین است از ترکیب کلسیم آلی موجود در بدن جانداران آبزی با گاز دی اکسید کربن موجود در هوا در طی صدها هزار سال تشکیل شده است. کلسیم کربنات دارای فرمول شیمیایی CaCO3 می باشد و انواع گوناگونی از قبیل سنگ آهک ، سنگ مرمر ، گچ ، کلسیت ، گرانیت و آراگونیت دارد که هر کدام ویژگی ها و مشخصات متفاوتی دارند. کربنات کلسیم ماده ای فراوان ، ارزان قیمت و بسیار کاربردی است و نقش بسیار مهمی به عنوان ماده اولیه و یا فیلر در تولید بسیاری از محصولات دارد. این سنگ معدنی در صنایع ساختمانی ، تولیدی ، خدماتی و کشاورزی به صورت گسترده ای استفاده می شود.

از جمله ویژگی ها و مزایای کلسیم کربنات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در دسترس بودن و قیمت ارزان نسبت به اکثر فیلر ها و مواد اولیه
  • تطابق و هماهنگی کامل با بیشتر مواد اولیه مورد استفاده در صنایع
  • ماده ای ارگانیک و بی خطر برای استفاده در مشاغل گوناگون
  • انعطاف پذیری عالی از نظر سایز بندی و قابل تولید در سایز های کلوخه ، پودر سنگ ، میکرونیزه و نانو ذرات
  • امکان مصرف به صورت خام و یا قابل فراوری و خالص سازی از طریق حرارت دهی

 

کاربرد کلسیم کربنات

همانطور که گفته شد ، کربنات کلسیم موارد کاربرد بسیار زیادی دارد و مصارف آن از امور ساختمانی تا تولید مواد دارویی گسترده شده است. کربنات کلسیم امیا پارس در بسیاری از کشور های جهان با کد های مختلفی عرضه می شود که هر کد دارای دانه بندی مشخصی می باشد. در ادامه به معرفی برخی از کاربرد های کلسیم کربنات می پردازیم.

در صنایع ساختمانی و راه سازی به صورت خام یعنی سنگ آهک و یا به شکل فراوری شده نظیر آهک هیدراته و آهک زنده برای استفاده در شفته ریزی ، تهیه ملات و ساخت مصالح ساختمانی کاربرد دارد.

صنعت کاغذسازی یکی از بزرگترین مصرف کنندگان کربنات کلسیم است. جایگزین شدن کلسیم کربنات بجای چوب و خمیر کاغذ روز به روز بیشتر می شود زیرا هم از نظر هزینه های تولید به صرفه است و هم برای محیط زیست و حفظ درختان مفید می باشد.

امروزه پایه تولید بسیاری از داروها ، کربنات کلسیم است. این ماده همچنین به دلیل غلظت بالای کلسیم ، در تولید انواع قرص و مکمل های کلسیمی استفاده می شود.

کربنات کلسیم بهترین ماده فیلر در تولید رنگ است. مصرف آن سبب افزایش پوشش دهی رنگ می گردد. همچنین برای تولید رنگ سفید می توان کربنات کلسیم امیا پارس را جایگزین ماده گران قیمت دی اکسید تیتانیوم کرد.

در پرورش دام و طیور از این محصول به عنوان یک مکمل کلسیم عالی ، در دسترس و ارزان قیمت برای تقویت حیوانات در گاوداری ها و مرغداری ها استفاده می شود.

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *