سولفات آلومینیوم, فروش سولفات آلومینیوم, بازار سولفات آلومینیوم,
بازار جهانی تولید سولفات آلومینیوم
2023-11-09
سود مایع در بورس, قیمت سود مایع در بورس, حواله سود مایع,
سود مایع در بورس
2023-11-23

کربنات کلسیم خوراکی

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (3 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...
کربنات کلسیم, کربنات کلسیم خوراکی, کلسیم کربنات,

calcium carbonate

کربنات کلسیم خوراکی چیست؟

کربنات کلسیم خوراکی یک ماده اورگانیک و در دسترس ترین ترکیب جهت تامین نیاز بدن به عنصر کلسیم است. از جمله مزایای کربنات کلسیم خوراکی برای بدن ، نقش مهم آن در استخوان سازی می باشد. کربنات کلسیم ماده اصلی سازنده اسکلت موجودات زنده است و بدن انسان برای استخوان سازی و تنظیم مواد شیمیایی به آن نیاز دارد. کربنات کلسیم خوراکی در صنایع غذایی نقش عامل ضد اسید ، مهار کننده آنزیم و ماده رنگی را دارد. در این مطلب به کاربرد ها و مزیت های کربنات کلسیم در بخش خوراکی می پردازیم.

کاربرد کربنات کلسیم خوراکی در داروسازی

کربنات کلسیم به عنوان یک مکمل غذایی و دارویی برای مقابله با پوکی استخوان و رفلاکس معده مصرف می شود. نوع خاصی از نارسایی کلیوی ، دلیل بروز هایپر فسفاتمی می باشد. در این گونه موارد از مشتقات کربنات کلسیم برای مهار فسفات استفاده می کنند. در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر یا IBS که منجر به بروز نفخ و درد بطنی می شود ، از کربنات کلسیم خوراکی برای کنترل اسهال سود می برند.

کاربرد کربنات کلسیم خوراکی در صنایع غذایی

کربنات کلسیم با تنظیم پی اچ در مواد غذایی ، از تکثیر عوامل فاسد کننده جلوگیری کرده و در نتیجه به عنوان نگهدارنده مصرف می شود. همچنین در تهیه خمیر ، در واکنش با عوامل اسیدی نقش مخمر را دارد. کربنات کلسیم خوراکی به عنوان یک منبع غنی و ارزان قیمت کلسیم به مواد غذایی همچون شیر سویا ، شیر بادام ، نان ها و … افزوده می شود.

میزان نیاز بدن به کربنات کلسیم خوراکی

بدن انسان در سنین مختلف از عملکردهای متفاوتی برخوردار بوده و سوخت و ساز آن تغییر می کند. بدن انسان در دوران کودکی تا پیش از شروع جوانی نیازمند روزانه ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم است. از ابتدای جوانی با پایان تکمیل شدن رشد ، تا سن ۵۰ سالگی با توجه به کاهش سوخت و ساز بدن ، باید حداکثر ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت نمود. با افزایش سن به بالای ۵۰ سال ، بدن خانم ها به منظور مقابله با پوکی استخوان باید مقدار بیشتری کلسیم در مقایسه با مردان دریافت کنند.

مزیت های کربنات کلسیم خوراکی

– تصحیح بافت تنقلات

– پوشش دهی شکلات

– تنظیم پی اچ خوراکی های

– مصرف در تصفیه آرد و نشاسته

– یک حجم دهنده مقوی و ارزان قیمت در غذاهای آماده

– قیمت ارزان تر نسبت به منابع شیمیایی تامین کلسیم

– غنی سازی مواد مغذی همچون شیرینی ، نان ، مواد لبنی و …

– استفاده به عنوان آنتی کیک در خوراکی های پودری نظیر ادویه جات

دسته بندی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *